Avatar billede fagghunter Nybegynder
17. april 2005 - 11:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Array sortering

ey :)

Jeg har en cs-query hvor den henter data fra en server og paster dem, men den sortere ikke efter playersfrags($pfrag):

    for($c = 0;$c <= ($top-1); $c++) {
    print("<tr>
    <td><div align='left'>$pname[$c]</div></td>
    <td><div align='center'>$pfrag[$c]</div></td>
    </tr>");
    $totalfrags=$totalfrags+$pfrag[$c];
        }
Nu er det ikke så langtid siden at jeg har begyndt at programmere i php, men jeg har prøvet al mulig :(

Her er hele scriptet hvis det er nødvendigt: http://www.pastebin.dk/index.php?show=441

/fagghunter aka SiZanX @ #Neutralize
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 11:39 #1
Du kan sortere $pfrag vha http://www.php.net/sort

sort($pfrag);

--
pacroon
Avatar billede fagghunter Nybegynder
17. april 2005 - 11:43 #2
ja, men det er problemet :) hvis jeg biver sort($pfrag); (faktisk rsort da jeg skal sortere omvendt), så sortere den kun $pfrag, men ikke navnene, den skal sortere efter pfrag fx:

hej1 2
hej3 10
hej2 60

bliver til:

hej2 60
hej3 10
hej1 2
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 12:00 #3
Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået spørgsmålet, men hvis du kigger på Example 3 på nedenstående link: http://dk2.php.net/manual/en/function.array-multisort.php - kan det måske hjælpe dig på vej.

--
pacroon
Avatar billede sungdk Nybegynder
17. april 2005 - 12:04 #4
<?php
$ar = array(array("10", 100, 100, "a"), array(1, 3, "2", 1));
array_multisort($ar[0], SORT_ASC, SORT_STRING,
              $ar[1], SORT_NUMERIC, SORT_DESC);
?>

Den du skal kigge på :D
Avatar billede fagghunter Nybegynder
17. april 2005 - 12:15 #5
kan du ikke lave et eksempel med det script jeg har givet? for jeg fatter hat :)
Avatar billede fagghunter Nybegynder
17. april 2005 - 12:18 #6
her er scriptet i aktion, så I kan få en bedre forståelse af mit problem:
http://neutralize.frac.dk/serverlist.php?action=show&ip=83.89.183.200&port=27015
Avatar billede sungdk Nybegynder
17. april 2005 - 12:19 #7
<?php
array_multisort($pname[$c], SORT_ASC, SORT_STRING,
              $pfrag[$c], SORT_NUMERIC, SORT_ASC);
?>

Forstod du det nu? Er ikke sikker på at jeg har taget de rigtige $variable... Men det kan du vel selv rette?
Avatar billede fagghunter Nybegynder
17. april 2005 - 12:23 #8
får denne her fejl:

Warning: array_multisort(): Argument #1 is expected to be an array or a sort flag in c:\www\sizanx\www\serverlist.php on line 315
Avatar billede sungdk Nybegynder
17. april 2005 - 12:36 #9
Prøv:
array_multisort($pname, SORT_ASC, SORT_STRING,
              $pfrag, SORT_NUMERIC, SORT_ASC);

Eller start med at definer
$pname[$c] om til en anden array.