Avatar billede per-nielsen Nybegynder
16. april 2005 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Processor-tal er forkerte.

Hej.
Jeg har en HP 4150 bærbar computer på 650 mhz. Efter jeg skiftede til windows xp home edition viser systeminfo kun at jeg har en 491 mhz processor, før kørte jeg windows 98, og da viste den rigtigt nok 650 mhz. Hvilken betydning har dette for min computers hastighed, betyder det at windows XP sænker processoren til kun at køre den som en 491 mhz processor, eller er hastigheden den samme.

En anden ting er, at battermåleren viser 0 % efter bare en halv time til tre kvarter, men sætter jeg den på lydløs for at slippe for hyletonen, bliver den ved med at køre ubekalgeligt i mindst den dobbelte tid.
Er der ikke en måde at fjerne batterimåleren, så batteriet bare går ud når det er tomt, i stedet for at give batterialam, når batteriet ikke er fladt?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Per Nielsen
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
16. april 2005 - 22:34 #1
det er lidt sjovt det med din batteri måler, jeg har samme problem med min bærbare (Fujitsu-Siemens Amilo)men har sku ikke prøvet at sætte den på lydløs,men den er også lige pludselig begyndt at gå fra 99% til 0% på 5 min, det kan selfølgelig være batteriet men det er kun 1 år gammelt, så måske det er noget softvær relateret i forbindelse med den sidste opdatering der kom, men skal prøve det med at sætte den på lydløs når jeg kommer hjem om 5 dage
Avatar billede tubber Juniormester
16. april 2005 - 22:47 #2
Det med procesor tallet kan skyldes at XP går ind og styrer strømtilførelsen til CPU for at spare strøm, det har jeg lige selv oplevet med en bærbar jeg har haft geninstalleret.......

Prøv at sætte den til at vise noget video og så chek igen mens den viser video - er tallet højere der så er det det med strømbesparelse......

Det med baterimåleren skyldes sandsynligvis et slidt bateri......
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 09:05 #3
Det med procesor tallet kan skyldes at XP går ind og styrer strømtilførelsen til CPU for at spare strøm, det har jeg lige selv oplevet med en bærbar jeg har haft geninstallere

Tubber > det er speedswitch der gør dette.

Speedswitchxp er en lille feature, som putter sig i systray nede ved system uret. Dette giver forbrugeren mulighed for at styre de forskellige frekvenser under XP.
Programmet er sådan set integreret i opbygningen af XP som default. Det helt basale i speedswitchxp, er at speedswitchxp generer et slags skema under strømstyringen, og dermed laver et default power skema, som gør det muligt helt manuelt, at styre alle ens settings via dette oprettet skema.

Link http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Laver man en sammenligning af Banias vs Dothan, og sætter man Banias store CPU på 1,7GHz op mod dothan´s 2,0GHz, viser mange tests en forbedring på tæt på 22 %. Sammenligner man derimod Banias og Dothan ved samme frekvens, er der faktisk kun 5 % forskel. Men dette alene på styrken i selve CPU’en. Der er jo klart andre ting der spiller ind. Batteritiden har vist sig at være nogenlunde på samme niveau.
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 10:29 #4
Det vil sige du mener at SpeedswitchXP iconet kommer frem så snart du installere XP ?
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 11:09 #5
Nej/ja - det er blevet en integreret feature af xp i dag.

Du vil kunne læse mere om dette på mit kommende site
Avatar billede huset Praktikant
21. april 2005 - 18:02 #6
Fik vi løst problemet??
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:35 #7
Kunne det tænkes du gad bruge lidt tid på at få lukket her eller givet os den feedback du burde efter at have fået support!?
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2005 - 16:07 #8
Kunne man forestille sig du ville smide lidt feedback til de folk de har givet dig support, eller måske få spørgsmålet lukket?
Avatar billede tubber Juniormester
07. maj 2005 - 18:35 #9
Smidder lige et svar hvis det er :)