Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
16. april 2005 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ASP & håndtering af forms m.m.

"hump it into submission..."?

Nå hej,

Jeg sidder med problemer der vedrører forms, jeg bruger asp og helst ikke andet. Jeg er indstillet på at bruge JavaScript og/eller XML til hjælp, såfremt I mener det er nødvendigt.

Problemet kan beskrives på følgende måde:

Jeg skal sende de samme data til 2 forskellige sider, helst på samme tid. Kun den ene side, der skal modtage data, ligger lokalt.

Alternativt skal jeg kunne manipulere med data først i den lokale og derefter sende til den anden, vel at mærke uden at bruge en form. Allerførst vil jeg bare gerne have at vide hvilke muligheder der eksisterer for at løse problemet, dernæst kan vi diskutere kode osv.

Acceptable løsninger anvender en af disse 2 tilgange nedenfor
(forudsat at de er mulige hæhæ :-)

Tilgang nr 1 :

En side med form sender samme data til begge sider

eller

En side med form sender til første side, der bearbejder data og sender det videre uden brugerinput.

Tak for hjælpen!
Avatar billede busschou Praktikant
16. april 2005 - 23:18 #1
Jeg er i tvivl om hvad du mener med den ene skal til en lokal side..hvor skal den anden så hen?
Anyway så tror jeg løsning to er mulig
Lad din form gå til den side som skal beabejde data
Når data er beabejdet auto submitter du en form med javascript som fører videre til side to
Sådan :o)
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
16. april 2005 - 23:25 #2
yeah, det var også det jeg tænkte på, men er det samme muligt uden at bruge java, jeg vil helst ikke miste brugere på det :/
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
16. april 2005 - 23:28 #3
undskylde glemte lige at forklare det med den lokale side. Jeg mener bare at der er tale om at informationen skal sendes til 2 sider hvoraf jeg styrer den ene (den færste) da den ligger på mit webhotel, mens informationen også skal sendes til et andet sted på nettet. Lidt som et program med et normalt formmail script hvor jeg bare gerne vil lægge brugerdata ind i en database først.

tak for din interesse :-) håber det hjælper!
Avatar billede busschou Praktikant
16. april 2005 - 23:31 #4
På side 1. submittes en form som sender dig til side 2.
På side 2. behandles det som stod i formen

Hvis du vil videre til side 3 og stadig have informationerne så er der to muligheder
Enten lave samme form på side 2 og lave en <body onload="din_form.submit()">
Eller lave en Response.Redirect til din nye side 3 hvor du i en querystring vedhæfter værdierne
altså response.redirect (din_side.asp?val1=bla&val2=dyt)
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
16. april 2005 - 23:42 #5
Tusind tak for hjælpen indtil videre, jeg når ikke at teste i dag. Vender tilbage imorgen.

Hygge!
Avatar billede busschou Praktikant
05. maj 2005 - 18:23 #6
slashdotdoek >> I morgen var så den 17 ;o) ... virker det og er det lukketid? :o)
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 19:00 #7
slashdotdoek >> lukketid snart?
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
02. november 2005 - 10:26 #8
Vi endte med at bruge IMAGE med en obskur javaafvikling af den anden form. det kører okay. Så hvis nogen andre spekulerer på det, så:
IMAGE + Jscript.form