Avatar billede peacemaker Nybegynder
31. marts 2001 - 00:57 Der er 31 kommentarer

Skjul adresse

Jeg har følgende spørgsmål.. Hvordan skjuler jeg adresserne på mine undersider? jeg kunne godt tænke mig at det eneste som stod i adresse-linien var http://www.mitdomæne.dk
Avatar billede spectual Nybegynder
31. marts 2001 - 01:01 #1
Så vidt jeg ved kan det gøres via. ASP hvor man redirecter hele tiden. Eller du kan måske gøre det ved at bruge frames??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. marts 2001 - 01:01 #2
det letteste ville være at lave en frame der fylder det hele.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. marts 2001 - 01:03 #3
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN\">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>www.mitdomæne.dk</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"5\" ROWS=\"100%\" COLS=\"20%,*\">

<FRAME SRC=\"page1.php\" NAME=\"main\" SCROLLING=\"AUTO\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\">

</FRAMESET>

</HTML>
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. marts 2001 - 01:03 #4
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN\">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>www.mitdomæne.dk</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"5\" ROWS=\"100%\" COLS=\"20%,*\">

<FRAME SRC=\"http://www.mitdomæne.dk/page1.php\" NAME=\"main\" SCROLLING=\"AUTO\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\">

</FRAMESET>

</HTML>
Avatar billede peacemaker Nybegynder
31. marts 2001 - 01:03 #5
ok.. men nu har jeg jo ligesom hele hjemmesiden lavet, så det ville være nærrigt at skulle lave det om til frames... jeg troede der var et stykke kode man kunne sætte ind eller noget.
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 01:04 #6
<html>
<head>
<title>Din side</title>
</head>
<frameset rows=\"1,*\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"no\">
<frame src=\"blank.html\" name=\"lille\" noresize scrolling=\"no\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" >
<frame src=\"dinside.html\" name=\"stor\" noresize marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" >
</frameset>
<noframes>
<body bgcolor=\"white\">
<p></p>
</body>
</noframes>
</html>
Avatar billede red_eagle Nybegynder
31. marts 2001 - 01:04 #7
Ja, men en bedre mulighed (hvis webhotelet understøtter php, eller asp), er at lave en index.php/index.assp fil, hvor der er en tabel, der fylder det hele......og så laver man en include, på den fil man vil ha\', og VUPTI!

Red Eagle
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 01:05 #8
dinside.html er så bare din standardforside.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
31. marts 2001 - 01:05 #9
Frames er jo noget skod l*** ;)
Avatar billede peacemaker Nybegynder
31. marts 2001 - 01:06 #10
red eagle: vil du ikke uddybe det?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. marts 2001 - 01:06 #11
index.php
<?
include(http://www.mitdomæne.dk/page1.php);
?>
Avatar billede peacemaker Nybegynder
31. marts 2001 - 01:07 #12
for at gøre det lettere hedder min første side index.asp :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 01:08 #13
<html>
<head>
<title>Din side</title>
</head>
<frameset rows=\"1,*\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"no\">
<frame src=\"blank.html\" name=\"lille\" noresize scrolling=\"no\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" >
<frame src=\"index.asp\" name=\"stor\" noresize marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" >
</frameset>
<noframes>
<body bgcolor=\"white\">
<p></p>
</body>
</noframes>
</html>

Viola! :o)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
31. marts 2001 - 01:08 #14
Kan du så ikke få en af de andre til det......jeg er sq ikke så stiv i asp....ved bare at det sagtens kan lade sig gøre.
Havde det været php, kunne jeg fixe det på 10 sek
Avatar billede blood Nybegynder
31. marts 2001 - 01:08 #15
For at den liner en helt almennelig internet explorer så brug denne

<FRAMESET FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" ROWS=\"100%,*\" COLS=\"100%\">
    <FRAME SRC=\"side.html\" NAME=\"side\" SCROLLING=\"yes\" NORESIZE>
</FRAMESET>
Avatar billede peacemaker Nybegynder
31. marts 2001 - 01:09 #16
Men frames suger jo?
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 01:10 #17
Frames er den nemmeste løsning, og hvorfor siger du det suger?
Avatar billede blood Nybegynder
31. marts 2001 - 01:11 #18
Ikke på den måde

Man kan jo ikke se at den bruger frames for der er kun EN frame
Avatar billede red_eagle Nybegynder
31. marts 2001 - 01:11 #19
men frames er osse den dårliste løsning
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 01:12 #20
blood : Skal det virke ordentligt i NS og på Mac, så skal du have begge frames med.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. marts 2001 - 01:13 #21
I aps bliver det

<!--#include file=\"dinfil.asp\" -->
Avatar billede red_eagle Nybegynder
31. marts 2001 - 01:13 #22
hvis du kan bruge php:

<html>

<head>
<title>Navnet på siden</title>
</head>

<center>

<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"100%\">
    <tr>
<td width=\"100%\">
<?php
if ($page == side)
{
include (\"stien til din fil\");
}
?>
</td>
    </tr>
</table>
</center>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2001 - 12:57 #23
<ole>
red_eagle >> Hvis vi nu siger, at den fil, du inkluderer ovenfor, hedder \'side1.html\' - hvordan kommer så adresselinien til at se ud, når du fra \'side1.html\' kalder \'side2.html\'?
Kommer der mon ikke til at stå:
  http://www.mitdomaene.dk?page=side2.html
I så fald kan man vist ikke sige, at løsningen lever op til spørgerens ønsker. Er det i virkeligheden ikke ASP og PHP, der \'sutter\' i denne forbindelse - og frames, der er løsningen? ;)
/mvh
</bole>
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 18:43 #24
olebole : ;o)
Avatar billede shaman Nybegynder
05. april 2001 - 10:50 #25
Go olebole! =)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 10:54 #26
Go Ole & Bole, det sagde jeg jo også fra starten !
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2001 - 11:04 #27
Jamen, det gjorde du da! ;)
Det syntes blot at skulle bukkes i mediumhøje neonrør for somme...  :D
/mvh
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 11:48 #28
olebole *LOL*    =|:0)  (smiler med høj hat på)
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2001 - 12:10 #29
...men den røde ørn flyver lavt for tiden :D
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 13:11 #30
Gad vide om man kan ?

<font color=\"red\">Meget lavt</font>
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 13:12 #31
Øv, det kunne man ikke :-(