Avatar billede mumle30 Nybegynder
16. april 2005 - 06:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

flere brugere i samme kode/login

Jeg sidder og dimser med et login til min side men jeg kunne godt tænke mig at få 10-15 bruger navne og password, og som i kan se giver nedenstående kode mig mulighed for et brugernavn og et password
Er der mulighed for at smide nogle ekstra brugerenavne ind i dette Script??

<html>
<title>login</title>
<head>
</head>
<body>

<%
' Tjek om login og password er korrekte
If Request.Form("login") = "kylle" AND Request.Form("password") = "rylle" Then

' Hvis korrekt sættes session til JA
  Session("login") = "JA"
  Session.Timeout = 30
  Response.Redirect "http://www.mit.domæne.asp"

Else

' Hvis forkert sættes ingen session til NEJ
  Session("login") = "NEJ"
  Session.Timeout = 30
  Response.Redirect "http://www.youth.org/yao/docs/i-think-article-gay.html"

End If
%>
</body>
</html>
Avatar billede Jman Praktikant
16. april 2005 - 07:14 #1
Du kan evt. begynde at lære dig selv lidt om databaser også og så have navnene brugerprofiler dér.

Men den hurtige løsning her og nu må være

<html>
<title>login</title>
<head>
</head>
<body>

<%
' Tjek om login og password er korrekte
' Du kan selv tilføje flere
If (Request.Form("login") = "kylle" AND Request.Form("password") = "rylle") or (Request.Form("login") = "navn2" AND Request.Form("password") = "pass2") or (Request.Form("login") = "navn3" AND Request.Form("password") = "pass3") or (Request.Form("login") = "navn4" AND Request.Form("password") = "pass4") Then

' Hvis korrekt sættes session til JA
  Session("login") = "JA"
  Session.Timeout = 30
  Response.Redirect "http://www.mit.domæne.asp"

Else

' Hvis forkert sættes ingen session til NEJ
  Session("login") = "NEJ"
  Session.Timeout = 30
  Response.Redirect "http://www.youth.org/yao/docs/i-think-article-gay.html"

End If
%>
</body>
</html>
Avatar billede mumle30 Nybegynder
16. april 2005 - 23:05 #2
kommer tid kommer råd med hensyn til databaser men det var lige den ændring af koden jeg manglet så takker og bukker i støvet, og svaret er acceppteret