Avatar billede karrieremanden Nybegynder
15. april 2005 - 22:36 Der er 8 kommentarer

slette oplysning i en fil

Hej Gruppe,

Jeg har en lille del af et større script her som skal kigge ind i en database fil og slette linien som matcher "username", men jeg får en fejlmeddelse hver gang jeg prøver på noget.

open (FILE,">$pwdfile");
foreach $line (@user) {
($useraccount,$group,$enc_pw,$ftp,$prev,$space,$fname,$lname)=split(/\:/,$line);
    if ($useraccount ne $username) {
      print FILE "$line";
    }

Er den helt gal eller skal der bare justers lidt :-)

Vh.

Niels
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. april 2005 - 23:11 #1
en fejlmeddelse - hvilken?
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
18. april 2005 - 08:18 #2
Hej ErikJ :-)

Den eneste fejlmeddelse jeg får i min browser er :
Script produced no output

Den rutine jeg nævner her skal indbygges i den rutine som sletter en brugers bibliteker på serveren. Du hjælp mig med få lavet en rutine der ændre et . til et @ og det virker bare som det skal nu .-)

I det samme script skal der lægges en rutine ind der kan slette følgende linier ( ud fra bruger navn ) i en vhostfil.

[bruger.web20]
Automatic Log mailto = bruger@web20.dk
CGI Directory = e:/wwwroot/cgi-bin/
CGI Run As =
Default Page = index.htm index.html index.stm index.asp index.php
Default User Max Space = 5
Default User Privileges = 2
Documents Directory = x:/wwwroot/
LDAP Authentication = false
Log File = w:/server/log/web20/bruger.web20.dk.log
Maximum Users = 100
Messages Directory = mes_std
NT Authentication = false
Password File = web20
Radius Authentication = false
Search Index = search
Tmp Directory = x:/wwwroot/tmp
Use MD5 crypt = false
Use SHA1 crypt = false
Use Unix crypt = false
User Max Space = 5
WEB-INF Directory =
WebBoard DB Cache = sqlite sqlite
WinCGI Directory = /cgi-win/

Niels
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2005 - 09:32 #3
Hvis scriptet ikke laver output, er det vel fint nok at browseren siger det ;)

Men hvad er det du skal have slettet? Er det alt fra [bruger.web20] indtil men ikke med [bruger2.web20]  ??
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
18. april 2005 - 11:12 #4
Hej erik,

Det du hjalp mig med tidligere med at ændre . til @ virker fint, men jeg har en database ( plain text fil ) med alle brugerne i, jeg kan ikke få scriptet til at kigge efter brugernavnet og slette det.

Brugernavnet står på en linie i filen...

Det andet du skriver med [bruger.web20.dk] osv osv.. er også et lille problem jeg gerne ville have løst, men det kommer i en anden tråd.. har ikke hjerne celler nok til at beskæftige mig med begge dele *griner*

Ud fra hvad jeg kan se, så mangler der noget i den stump jeg har skrevet først.
Scriptet kigger i filen efter brugernavnet, finder den brugernavnet skal den værdien i $useraccout til "null" altså ingen ting..

men hvordan ?

Jeg kan godt sende scriptet til dig, men vil gerne have at du ikke ændre i det. Hvis du kan / vil hjælpe vil du så ikke skrive din del i en txt fil så jeg kan studere det og forhåbenligt lære af det ?

Venlig hilsen

Niels
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
19. april 2005 - 12:57 #5
Hej Erik,

Jeg har lavet en test database som mit script arbejder med.

**
test301.web20.dk:web20.dk:85916C6C90A2367F8C9585A8B5A90F5B83C1B410193CB54E:E|/wwwroot/web20/test301/:2:22:ghgfh fghgf
test301@web20.dk:web20.dk:85916C6C90A2:E|/wwwroot/web20/test301/:2:22:ghgfh fghgf
test303.web20.dk:web20.dk:85916C6C90A2:E|/wwwroot/web20/test303/:2:22:ghgfh fghgf
test303@web20.dk:web20.dk:85916C6C90A2:E|/wwwroot/web20/test303/:2:22:ghgfh fghgf
test304.web20.dk:web20.dk:85916C6C90A2:E|/wwwroot/web20/test304/:2:22:ghgfh fghgf
test304@web20.dk:web20.dk:85916C6C90A2:E|/wwwroot/web20/test304/:2:22:ghgfh fghgf

Denne stump script som er en del af et andet script skal slette eks. test303.web20.dk linien ud
og test303@web20.dk og linien ud. resten skal den ikke røre ved.

script stumpen som jeg har ser således ud.
**

## Test ##
$linee = "test";

$username får den fra et input felt
##
$pwdfile ="\test";

open (FILE,">$pwdfile");
foreach $line (@user) {
($useraccount,$group,$enc_pw,$ftp,$prev,$space,$fname,$lname)=split(/\:/,$line);
    if ($useraccount ne $username) {
      print FILE "$line";
    }

Niels
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2005 - 15:12 #6
Jeg prøver at få tid til at kigge på det.
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
16. maj 2005 - 11:01 #7
Hej erikJ.

Jeg ville lige høre om du evt. havde lys / tid til at hjælpe mig med finde frem til en løsning på hvordan jeg kunne slette nedenstående i en fil:

[bruger.web20]
Automatic Log mailto = bruger@web20.dk
CGI Directory = e:/wwwroot/cgi-bin/
CGI Run As =
Default Page = index.htm index.html index.stm index.asp index.php
Default User Max Space = 5
Default User Privileges = 2
Documents Directory = x:/wwwroot/
LDAP Authentication = false
Log File = w:/server/log/web20/bruger.web20.dk.log
Maximum Users = 100
Messages Directory = mes_std
NT Authentication = false
Password File = web20
Radius Authentication = false
Search Index = search
Tmp Directory = x:/wwwroot/tmp
Use MD5 crypt = false
Use SHA1 crypt = false
Use Unix crypt = false
User Max Space = 5
WEB-INF Directory =
WebBoard DB Cache = sqlite sqlite
WinCGI Directory = /cgi-win/

[Bruger.web20.dk] filen indholder andre tilsvarende oplysninger og der skal vist nok slettes mellem [..... og til slutningen /cgi-win/

eller indtil den næste [bruger1.web20.dk]

er det noget du kan hjælpe med ?Script delen skal ligge inde i det script som sletter en bruger.

På forhånd tak.

Niels
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2005 - 22:07 #8
Det kniber med tiden lige nu og her.