Avatar billede uffesteenberg Novice
15. april 2005 - 17:00 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Program til auto-lukke pc?

Jeg kører ofte nogle processer, der tager lang tid på min pc (videokonvertering osv). Jeg er ikke vild med at have pc'en kørende mange timer, når jeg ikke er hjemme, men det er også irriterende at skulle lukke ned, hvis der kun mangler en time eller to til opgaven er færdig..

Derfor: Kan I anbefale et program, hvor man kan indstille pc'en til automatisk at lukke ned efter f.eks. 2 timer eller lignende? Gerne links og jo mere simpelt programmet er jo bedre!

TAKKER!
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. april 2005 - 17:16 #1
Hej Uffe.
Jeg tror jeg kan smide noget sammen til dig i C# .NET i løbet af kort tid. Interesseret?
Avatar billede hcm Nybegynder
15. april 2005 - 17:17 #2
Eller du kan proeve nogle af disse freeware downloads
http://www.dirfile.com/freeware/shutdown-timer.htm
Avatar billede hcm Nybegynder
15. april 2005 - 17:18 #3
WindowsXP has a program called SHUTDOWN.EXE which allows you to easily create icons to shutdown or restart your computer.

To create a shutdown shortcut on the desktop:

Right click on an open area of the desktop
Select New / Shortcut
Enter in "shutdown -s -t 00" - no quotes
Press the Next button
For the name, enter in anything you like. I just use shutdown. Click on the Finish button.
For a reboot, enter "shutdown -r -t 00"

Shutdown [{-l|-s|-r|-a}] [-f] [-m [\\ComputerName]] [-t xx] [-c "message"] [-d[u][p]:xx:yy]

Parameters

-l - Logs off the current user, this is also the defualt. -m ComputerName takes precedence.
-s - Shuts down the local computer.
-r - Reboots after shutdown.
-a - Aborts shutdown. Ignores other parameters, except -l and ComputerName. You can only use -a during the time-out period.
-f - Forces running applications to close.
-m [\\ComputerName] - Specifies the computer that you want to shut down.
-t xx - Sets the timer for system shutdown in xx seconds. The default is 20 seconds.
-c "message" - Specifies a message to be displayed in the Message area of the System Shutdown window. You can use a maximum of 127 characters. You must enclose the message in quotation marks.

(sakset fra http://www.techimo.com/forum/t139085.html)
Avatar billede leo.e Nybegynder
15. april 2005 - 17:19 #4
Det mest simple må være: Start-Kør, skriv: Shutdown -s -t 01200
Bemærk mellemrummene. Tallene står for tiden.

Du kan stoppe nedtællingen ved at skrive: shutdown -a
Avatar billede leo.e Nybegynder
15. april 2005 - 17:20 #5
Næsten det samme som hcm;)
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. april 2005 - 20:37 #6
Mit er lige på trapperne - er snart færdigt :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. april 2005 - 21:45 #7
Her er det så : http://powerzone.dk/EasyShutDown.exe
Enjoy :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2005 - 13:16 #8
Takker..
Webcreator: det lyder spændende!! Ved dog ikke hvad C#NET er...?? Checker lige og vender tilbage...

Mht. XP's egen shutdown-metode /hcm og leo.e's svar): Har prøvet det og desuden dette lille program http://chrisv10.dk/asd/default.aspx?pageID=3, der vist bygger på samme metode - det virker fint, men ender blot med XP´s skærm, hvor der står "du kan nu slukke for computeren" - og meningen er jo at computeren skal lukke helt ned (så blæser, skærm ov slukkes). Kørende programmer lukkes, men der slukkes ikke for pc'en..

Flere indlæg er velkomne...
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2005 - 13:18 #9
Webcreator: har downloadet det, men når jeg forsøger at køre det skriver den "det lykkedes ikke at initialisere programmet osv..."...
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2005 - 13:52 #10
Nå, men DigitClock, som var blandt dem hcm linkede til virker fint!! Et simplet lille program, hvor man indstiller et klokkeslet og så lukker DigitClock alle kørende programmer og lukker computeren helt ned!! Her er lige et direkte link --->  http://www.thesteff.com/

Takker!!

Smid et svar hcm ;-)
Avatar billede webcreator Nybegynder
16. april 2005 - 14:23 #11
Uffe > Så mangler du sandsynligvis .NET Frameworket. Det ville jeg da se at få installeret hvis jeg var dig. Mange fremtidige programmer bliver baseret på denne nye teknologi. Det kan installeres via Windows Update.

Hvis du blot vil hente .NET på den simple måde, så kan det hentes her :
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=262d25e3-f589-4842-8157-034d1e7cf3a3&displaylang=en
Avatar billede webcreator Nybegynder
16. april 2005 - 14:43 #12
Hvis du vil se programmet inden du installerer frameworket, så kig her : http://powerzone.dk/easyshutdown.jpeg
Avatar billede webcreator Nybegynder
16. april 2005 - 14:45 #13
Du indtaster blot tiden der skal gå, inden der sker noget, vælger hvad computeren skal gøre når tiden er gået (fx "Shut down"), og trykker på knappen Start - så tælles der ned (dvs. du kan se hvor lang tid der er tilbage).
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2005 - 16:44 #14
Tak webcreator - jeg havde ikke NET frameworket, men nu virker dit program!!
Jeg deler point mellem jer begge, ok? ;-) Tak for indsatsen!!!!!!!!
Avatar billede webcreator Nybegynder
16. april 2005 - 18:40 #15
Kanon at det spiller - takker for points :)