Avatar billede rhjjhj Nybegynder
15. april 2005 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sende url til moder-vindue fra iframe

Hej. Jeg har et vindue med en iframe i. Fra Iframen vil jeg gerne sende en ny url til det vindue, som indeholder iframe'n.

Noget i denne retning:

HOVED_VINDUE:
...
<body>
bla, bla
<iframe src="xxx.html></iframe>
</body>
...

IFRAME:
...
<script language="javascript">
// send HOVED_VINDUE til www.exp.dk
</script>

På forhånd tak...

Mvh. rhjjhj
Avatar billede barklund Nybegynder
15. april 2005 - 14:00 #1
Tror bare du kan bruge top:

top.document.location.href = "http://www.exp.dk";

--
Morten Barklund
Avatar billede rhjjhj Nybegynder
15. april 2005 - 14:06 #2
Det er nemlig helt fantastisk...!!! Tak for hjælpen :o)
Og svar...
Avatar billede barklund Nybegynder
15. april 2005 - 14:10 #3
I orden :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2005 - 19:23 #4
<ole>

'document.location' har godt nok været deprecated i mange år efterhånden:
    top.location.href = "http://www.exp.dk";

- er den rette syntaks  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede barklund Nybegynder
16. april 2005 - 08:35 #5
(ole, husk jeg digter herovre i javascript efterhånden som jeg kommer til det - og det var da inden for 10% af at være korrekt)
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2005 - 03:11 #6
Jaja ... jeg ved udmærket, du 'kun' er skabs-JS'er - og hvad det indebærer  ;o)

Dels har jeg kendt nikolajdu i en del år - og dels er jeg jo selv AAS'er ('Anonym ActionScripter') ........ og jeg prøver virkelig at holde op ...... det er rigtigt, jeg *lover* det ...!!!  ;D
Avatar billede rhjjhj Nybegynder
18. april 2005 - 10:08 #7
Øhhhh... tak for kommentaren olebole. Jeg bruger din version i stedet så. Rart at få det helt rigtigt.

Mvh. rhjjhj
Avatar billede rhjjhj Nybegynder
10. juni 2005 - 10:27 #8
Hmmm... har vist ikke fået ryddet op her! Kunne jeg få et svar fra olebole her også? Det ligner en deler :o)