Avatar billede mk2300 Nybegynder
14. april 2005 - 10:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

#Værdi fejl ved overførsel af data. Noget for Bak?

Hejsa

Jeg har fået hjælp til et fantastisk stykke værktøj herinde i form af et notestystem. Systemet holder styr på noter om møder med forskellige personer. Så vidt jeg husker var det Bak der hjalp TEMLIGT MEGET med arbejdet :-))

Desværre får jeg en fejl i en af funktionerne. Når jeg opretter en ny note, og den tekst jeg indtaster er lidt for lang, overføres kun #Værdi til det felt hvor noten skulle stå. Jeg kan sagtens kopiere noten ind på plads manuelt, men det er ligesom ærgeligt når nu der er en funktion der kan :-)

Er der nogen der kan hjælpe?

Filen kan hentes her:
www.barnumit.dk/Coach tom.xls
Avatar billede mk2300 Nybegynder
14. april 2005 - 10:14 #1
Avatar billede bak Forsker
14. april 2005 - 22:40 #2
udskift koden i Sub btnSaveOK_Click() med dette, så kan den tage mere end 256 karakterer.

Private Sub btnSaveOK_Click()
'get values
'get save destination
Dim wsdata                As Worksheet
Dim rgStart                As Range
Dim rgEmptyColumn          As Range
Dim rgFoundname            As Range
Dim vaMyText As Variant
  Set wsdata = Worksheets("data")
  Set rgStart = wsdata.Range("A2")
  'find empty column
  Set rgFoundname = rgStart.Offset(cmbWorker.ListIndex, 0)
  Set rgEmptyColumn = rgFoundname.Offset(0, 200).End(xlToLeft).Offset(0, 1)
  'insert values
  rgEmptyColumn = txtDate
  vaMyText = txtNote
  'if note is empty then insert a space, so we wont get in trouble finding the right column next time.
  If IsEmpty(txtNote) Then
      rgEmptyColumn.Offset(0, 1) = " "
  Else
      rgEmptyColumn.Offset(0, 1) = vaMyText
  End If
  'disable savebutton to prevent doubles
  btnSaveOK.Enabled = False
End Sub
Avatar billede mk2300 Nybegynder
15. april 2005 - 13:04 #3
Det virker! Tak for det. Smid et svar så kaster jeg nogle point :-))
Avatar billede bak Forsker
15. april 2005 - 14:34 #4
ok :-)