Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 07:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Forskel på FF og IE udseende?

Hjælp!
www.hardstyler.net - den er jo fin i firefox, men Internet explorer fucker den komplet up.. nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
14. april 2005 - 08:10 #2
Husk det rigtige doctype-tag:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Ellers kan du ikke være sikker på at IE tolker din kode korrekt.
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:19 #3
Har valideret det af det som kunne betyde noget.. Jeg ville gerne at fejlen blev fundet :)
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:20 #4
mikkelk -> hjalp ikk :/
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 08:26 #5
hmm der må være noget i den css som gør det
Måske hvis du definerer for LI display:inline;
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:34 #6
busschou -> LI er jo ikke i min CSS kode? forklar nærmere hvad du mener
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 08:38 #7
Jeg er ikke tip top css ekspert men da jeg lavede sådan en menu engang kan jeg se at jeg satte jeg li til display:inline
Det skulle gøre at den ikke laver mellemrum mellem list items
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:40 #8
Smider jeg ""display:inline;"" ind under "ul" så rykker den sig kun meget lidt, men stadig som en trappegang :X
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 08:40 #9
http://www.w3schools.com/css/pr_class_display.asp
Her kan du se hvad block og inline gør
Du definerer dine <a> til block... jvnf linket betyder det at der kommer linjeskift efter hvert element!
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 08:41 #10
så prøv evt rette din .menu a ...så display:block; bliver til display:inline;
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:44 #11
Desværre nej - sådan kører det nu, der er ingen forskel.. IE VIL bare lave det som nogle grimme trapper
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 08:47 #12
hmm..hvad hvis du lader din ul float:left i stedet for right...mon den så flyder den vej ? :o)
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 08:49 #13
men det kan også godt være du bør lave en
li{display:inline;}
For hvis ikke du har defineret dit list item...så opfatter IE det måske som om den skal hoppe ned som i en normal liste
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:53 #14
HOI! Så kom den da.. Det var bare LI der skulle tilføjes og have en {display:inline;}
Smid et svar så jeg ka give pts :D
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 08:58 #15
svar :o) Dejlig når det virker
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:59 #16
ja nemli ja :D
viste lige en ven siden forleden, han så den i IE, og så brød helvede løs for mig!
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 09:00 #17
ja kan jeg forstå...men ellers ser den rimelig nice ud synes jeg!