Avatar billede jensfrisk Nybegynder
13. april 2005 - 21:05 Der er 13 kommentarer

link med kode og brugernavn

hejsa vis man har et link der fx. hedder Admin, og jeg vil have det sådan, at når jeg trykker på det link, så skal man indsætte et brugernavn, og kode, hvordan kan man lave det....???? script :D`?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. april 2005 - 21:52 #1
Du glemte at skrive, at der skal komme et popup-vindue frem.. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2005 - 22:07 #2
<ole>

<div id="gnu"></div>

<a href="#" onclick="document.getElementById('gnu').innerHTML='Børge og Gudrun'">Indsæt Børge og Gudrun</a>

Så kan du indsætte Børge og Gudruns navne i divet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede jensfrisk Nybegynder
13. april 2005 - 22:38 #3
Den virker da ikke som jeg vil have den... jooo
Avatar billede jensfrisk Nybegynder
13. april 2005 - 22:38 #4
jeg vil have så der kommer kode på et link... og jeg ved ikke lige hvad det er du har gang i der..
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2005 - 23:12 #5
Hvor i alverden skulle jeg vide fra, hvad du vil, når du ikke skriver det? Foreløbig tror jeg kun det er dig, der ved det  :)
Avatar billede jensfrisk Nybegynder
14. april 2005 - 07:27 #6
nope jeg har da skrevet hvordan det skal være jo....

hejsa vis man har et link der fx. hedder Admin, og jeg vil have det sådan, at når jeg trykker på det link, så kommer der sådan en box op, hvor man skal indsætte et brugernavn, og kode, hvordan kan man lave det....???? script :D`?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2005 - 16:03 #7
<a href="#" onclick="window.open('login.EXT','login','');return false;">Admin</a>

Grunden til at jeg har skrevet EXT, er fordi jeg ikke ved om du bruge HTML, PHP eller ASP til dit login..

Hvis det bare er HTML med JavaScript, kan man aflæse dit kodeord, i selve kildekoden.. Så det anbefales ikke.

- Bruger du noget serverside scriptsprog, som f.eks. PHP eller ASP?
Avatar billede jensfrisk Nybegynder
14. april 2005 - 16:29 #8
jeg bruger php
Avatar billede jensfrisk Nybegynder
14. april 2005 - 17:49 #9
den der gør ikke sådan, at den kommer op med sådan en lille box, lige som den her www.jensfrisk.dk/kodeogbrugernavn.jpg... fordi det andet ja :D
Avatar billede roenving Novice
14. april 2005 - 17:52 #10
Det er noget, som er lavet med serverside sikkerhed ...

-- du kan selvfølgelig lave en popup, som ligner en del, men ikke det samme !-)
Avatar billede jensfrisk Nybegynder
14. april 2005 - 17:55 #11
ok... men ville bare gerne have sådan, at når man trykker på linket admin, at man så skal indsætter kode og brugernavn for at man kan komme vidre... vis det kan lade sig gøre
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2005 - 18:10 #12
Jeg går ud fra, at du kan finde ud af forms (formularere), PHP og databaser.. eller tekstfiler, men databaser er bedre.

Til JavaScipt-delen, kan du bruge Se 14/04-2005 16:03:01.
Og en windows.close() eller self.close, når man er logget ind.

Til resten af "login"'et, skal der bruges PHP, hvilket betyder, at du skal over i PHP kategorien: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

Husk: Det er ikke tilladt at have samme spm, oprettet flere gange, jvf Ekspertens regel §2.1.11..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2005 - 18:12 #13
rettelse: det skal være window.close();  (dvs, uden "s") eller bare self.close();

tilføjelse: Når du opretter et nyt spm i PHP kategorien, beskriv dit spm ordentligt.. Hvis nogen ikke forstår dit spm, omformuler det.. det nytter ikke noget, at skrive det samme igen.