Avatar billede yonzie Nybegynder
13. april 2005 - 20:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Inner join, men hvordan?

Jeg kan ikke få min join til at virke... (PHP + PostgreSQL)

Min eksisterende query (der virker perfekt) er følgende:
SELECT did, dcategory, dtitle, dsunix, deunix FROM dates $where ORDER BY dtitle $order $limit $offset

Jeg vil gerne have byttet dcategory ud med ctitle fra tabellen categories.

Jeg har førsøgt følgende (som ikke virker):
SELECT dates.did, categories.ctitle, dates.dtitle, dates.dsunix, dates.deunix FROM dates INNER JOIN categories ON dates.dc        ategory=categories.ctitle $where ORDER BY dtitle $order $limit $offset
Men det virker ikke... Jeg kan heller ikke få query generatoren i phppgadmin til at spytte noget brugbart ud...

En eller anden fiks mit lort pls ;-)
Avatar billede yonzie Nybegynder
13. april 2005 - 20:58 #1
Hovsa... der kom lige nogen mellemrum med som ikke skulle være der. Her er den streng jeg har forsøgt mig med:

SELECT dates.did, categories.ctitle, dates.dtitle, dates.dsunix, dates.deunix FROM dates INNER JOIN categories ON dates.dcategory=categories.ctitle $where ORDER BY dtitle $order $limit $offset
Avatar billede yonzie Nybegynder
14. april 2005 - 16:03 #2
Efter selv at have kneppet rundt med problemet et par timer har jeg nu en løsning der virker.