Avatar billede marienhof Nybegynder
13. april 2005 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel tekst på radioButtons

Som øvelse på et kursus vil jeg lave en quiz med multible choise svar via radioButtons.
Jeg har indlæst spørgsmål og svar fra en tekstfil og vil tildele variabel tekst på mine radioButtons. Jeg forbereder koden og forsøger at tildele variabel tekst via koden:

    _root.sport_rb_1.selected = false;
    _root.sport_rb_2.selected = false;
    _root.sport_rb_3.selected = false;
    _root.sport_rb_1.label = sport_1[array_6];
    _root.sport_rb_2.label = sport_2[array_6];
    _root.sport_rb_3.label = sport_3[array_6];
    gotoAndPlay("sport");}

Hvor sport_rb_1, sport_rb_2 og sport_rb_3 er instancenavne på svarmulighederne på sportsspørgsmålene og sport_1[array_6] osv. er svarene. Det ændre bare ikke på teksten! Hvad gør jeg forkert?

Håber meget på et svar.

Hilsen Ole Marienhof
Avatar billede barklund Nybegynder
13. april 2005 - 18:19 #1
Hm, ligger scriptet og dine radiobuttons begge i _root? For i så fald skal du jo først sætte teksten på dine radiobuttons efter du har skiftet til den aktuelle frame.
Avatar billede marienhof Nybegynder
13. april 2005 - 20:02 #2
De aktuelle radioButtons ligger i 6 forskellige frames ude af timeline. Det er rigtigt at de først skal sættes i den aktuelle fram. Det fandt jeg ud af i mellemtiden. Der det lidt sene svar. Men det virker! Tak for det.
Det er mit første spørgsmål, så hvordan tildeler jeg dig point?

Hilsen Ole Marienhof
Avatar billede barklund Nybegynder
13. april 2005 - 20:32 #3
Ved at jeg lægger et svar og du accepterer dette :)
Avatar billede marienhof Nybegynder
13. april 2005 - 20:48 #4
SÅ skulle du have fået dine point. Tak skal du have!
Avatar billede barklund Nybegynder
13. april 2005 - 20:49 #5
Tark for points :)