Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
12. april 2005 - 15:17 Der er 3 kommentarer

Demo station

I den lokale boldklub, vil jeg sætte en PC op (MS Me), sammen med en TFT skærm og en mus. Eneste formål med opstillingen er, at brugeren skal kunne surfe mellem 2 hjemmesider.

Er der nogen smart måde, hvorpå man (udover at fjerne tastaturet) kan begrænse brugen af den sådan maskine. Eks. ved at explorer ikke kan lukkes?
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2005 - 15:36 #1
Det du ønsker, er i virkeligheden det, som apotekerne har stående...
Der findes flere 3. parts programmer, der kan gøre dette.

Om Win ME er supporteret ved jeg ikke - overvej at bruge lidt penge på en XP, hvis det er et systemkrav.
Avatar billede fommy Nybegynder
12. april 2005 - 15:45 #2
Du kunne evt køre Internet Explorer i kiosk mode. Det kan du gøre ved at sætte -k i genvejen du vil kalde.
Eks.: C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe -k
Så starter IE op i fuld skærm uden menuer eller noget.
Så kunne du evt. lave en hurtig starteside med link til de to sider du vil have man skal kunne gå ind på.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2005 - 07:44 #3
Problemet er bare, at hvis en bruger trykker alt+f4, så lukker IE igen... overvejede det selv - evt. ved at erstatte shell (explorer) med iexplorer -k...