Avatar billede wraper Nybegynder
12. april 2005 - 14:40 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Ryk menu - Hvordan?

Davs alle
Jeg sidder og roder med en menu som jeg fandt på en side, som jeg egentlig sys fint om.
www.hardstyler.net/design - der kan det hele sees. der er oprettet billeder og det til de andre classes, men de dumme menu kan jeg ikke få ind under min header.. Nogen der kan hjælpe?

Andre forslag er velkomne :)
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
12. april 2005 - 14:53 #1
prøv at fyre din menu ind i en div som din header og bottom:

<html>
<head>
<title>Hardstyler.NET</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
</head>
<body>
<div id="header"></div>
<div id="topMenu"><ul class="menu">
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 1</a></li>
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 2</a></li>
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 3</a></li>
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 4</a></li>
</ul>
</div>
<div id="main">
</div>
</body>
</html>
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
12. april 2005 - 14:58 #2
og prøv at tilføje dette til dit stylesheed.

#topMenu {
      padding: 0;
      margin: 0 auto 0 auto;
      width: 600px;
}

så de har samme style, dog uden baggrundsbillede som din header og main.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2005 - 15:21 #3
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Simpel menu</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta name="keywords" content="roenving,http://www.eksperten.dk/spm/528645">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
body{background-color:white;}

.menupunkt{position:relative;font-family:verdana,arial,sans-serif;cursor:pointer;color:#000000;
background:#EFEFE5;font-style:italics;font-size:9px;width:100px; border-top:1px solid #C6C6C4;
border-bottom:1px solid #C6C6C4;float:left;}
.menu a{text-decoration:none;}
.menu a:link{color:black;}
.menu a:visited{color:black;}
.menu a:hover{color:black;text-decoration:underline;}
.menu a:active{color:red}

.menu{display:none;padding:10px 0 0 14px;position:absolute;top:15px;left:0;background:url(L.png) 0px 0px no-repeat #FFFFFF;}
.menu div{padding: 2px 4px 2px 4px; border:1px solid #C6C6C4; background-color: #EFEFE5;}
table{border-collapse:collapse}

td{vertical-align:top;border:0;}
</style>
<script language="javascript" type="text/javascript">
function showMenu(d){
  var id = d.id.substring(5);
  divs = document.getElementsByTagName('DIV');
  for(i=0;divs.length>i;i++){
    if(divs[i].id.indexOf('menu')==0&&divs[i].id!='menu'+id){
      divs[i].style.display='none';
    }
  st = document.getElementById('menu'+id).style;
  st.display = (st.display!='block')?'block':'none';
}
</script>

</head>
<body>
  <div>
    <div id="omenu1" class="menupunkt" onclick="showMenu(this);">
      - hjem -
      <div id="menu1" class="menu" onclick="event.cancelBubble=true">
        <div>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 1</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 2</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 3</a><br>
        </div>
    <div id="omenu2" class="menupunkt" onclick="showMenu(this);">
      - aktuelt -
      <div id="menu2" class="menu" onclick="event.cancelBubble=true">
        <div>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 1</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 2</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 3</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 4</a>
        </div>
    <div id="omenu3" class="menupunkt" onclick="showMenu(this);">
      Punkt 3
      <div id="menu3" class="menu" onclick="event.cancelBubble=true">
        <div>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 1</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 2</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 3</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 4</a>
        </div>
    <div id="omenu4" class="menupunkt" onclick="showMenu(this);">
      Punkt 4
      <div id="menu4" class="menu" onclick="event.cancelBubble=true">
        <div>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 1</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 2</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 3</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 4</a>
        </div>
    <div id="omenu5" class="menupunkt" onclick="showMenu(this);">
      Punkt 5
      <div id="menu5" class="menu" onclick="event.cancelBubble=true">
        <div>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 1</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 2</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 3</a><br>
          <a href="#" onclick="return false;">Underpunkt 4</a>
        </div>

  <!-- Og en tekst nedenunder, som kan vise, hvordan resten opfører sig, når menuerne foldes ud !-) -->
</body>
</html>
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
12. april 2005 - 15:22 #4
dette funkede hos mig: Din menu.

<html>
<head>
<title>Hardstyler.NET</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://www.hardstyler.net/design/style.css"/>
<style>
#topMenu {
      padding: 0;
      margin: 0px 0px 0px 0px;
      width: 600px;
}

.menu a {
    margin: 0px 0px 0px 0px;
    width: 150px;
    height: 15px;
    float: left;
    display: block;
    text-align: center;
    border: 1px solid black;
    text-decoration: none;
    color: #000;
    background: #fff;
    }

</style>
</head>
<body>
<div id="header"></div>
<div id="topMenu"><ul class="menu" style="margin-left:0px;">
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 1</a></li>
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 2</a></li>
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 3</a></li>
    <li>
        <a href="http://www.hardstyler.net/design">Menu 4</a></li>
</ul>
</div>
<div id="main">
</div>
</body>
</html>

eftersom jeg testede lokalt, skal du lige flytte tingene ind i dit stylesheet og ændre linket tilbage
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
12. april 2005 - 15:24 #5
hvis du gerne vil tjekke menuer ud, kan du fx. på:

http://www.dynamicdrive.com/

der ligger mange niftige menuer:)
Avatar billede wraper Nybegynder
12. april 2005 - 18:46 #6
Der er ingen af de viste der virker (til min egen) og den vil jeg altså helst bruge!
ps. De skal virke i FIREFOX!
Avatar billede wraper Nybegynder
12. april 2005 - 18:49 #7
Hvis der er nogen der kan lave en menu der er ligesom den, og integrere den, ville det også være fint.. :)
Avatar billede wraper Nybegynder
12. april 2005 - 19:15 #8
Nevermind, har fundet løsningen selv nu.. tak til jer alligevel
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 09:42 #9
Den kan jeg ikke helt forstå?

Jeg har netop givet dig løsningen på din egen menu, der funkede i IE.

Prøvede du at køre mit eksempel seperat?

Hvad var din egen løsing, og hvordan var den forskellig fra min? Vil gerne vide hvad der ikke er kompatibelt med Firefox.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 10:11 #10
Du er nød til at forklare dig indgående, om løsningen, man kan ikke bare stille 200 point på højkant og så lukke (tager selv point) uden at give en forklaring.

Afventer en acceptabel forklaring
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 12:44 #11
ibtage >> det også min pointe.

Desuden bør man altid poste sin løsning(hvis man selv svarer), således at andre kan drage fordel af det, hvis de har samme dilemma.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 13:06 #12
skyggen2000>> Det er din code han anvender, jeg syntes det er frækt, jeg ville overveje en anmeldelse.
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 13:11 #13
Det kunne jeg også godt mistænke ham for, og brugte trods alt noget tid på det. Vi kan lige give ham lidt tid til at forklare sig.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 13:31 #14
Her lidt af "wraper's" tidligere indlæg - til eftertanke - jeg giver ikke svar til ham længere.
http://www.eksperten.dk/spm/499603
http://www.eksperten.dk/spm/440222
http://www.eksperten.dk/spm/412446
http://www.eksperten.dk/spm/404788
http://www.eksperten.dk/spm/588540

der er sikkert flere ?
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 13:48 #15
Det er vidst en sag for administratorerne!

wraper >> hvor længe havde du forestillet dig det kunne fortsætte? Du har endda masser af point at give af!
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 13:57 #16
ibtage >> Nu har jeg anmeldt det og giver dårlig karme, som du også kunne gøre for at hans karma bliver vist i andre spg.
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:28 #17
skygen2000 - den virker i IE, men ikke i FF!

Jeg giver ikek point sud til nogen, hvis det personen har svaret ikke hjælpe mig. Hvorfor skulle jeg det?!
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:30 #18
EDIT: På alle de spørgsmål hvor jeg har givet mig selv points, har de svar som folk er kommet med IKKE hjulpet mig! Så la nu vær med at spytte sådan noget ud før du/i ved noget om det evt? klamt
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
14. april 2005 - 09:40 #19
WRaper >> Måske burde du læse ekspertens reglement igennem en gang til, hvis du overhovedet har kigget på den!

Som du kan se ville jeg også give dig noget tid, men når ibtage, kan finde fem andre spg, hvor du opfører dig på samme måde, er der ingen tvivl om der er noget galt.

Du kan ikke bebrejde os reaktionen, med sådan en fortid.

Man lukker ikke spg. på den måde, sådan er det!

Hvis du kigger de andre spg. igennem, vil du nok ligge mærke til at folk undrer sig over din måde at håndtere deres hjælp på, og hvis ikke det får nogle klokker til at ringe, ja, så vil jeg gerne slå på den for dig.

Hvis ikke det virker i firefox, må du skrive hvad der er galt, og hvis du selv finder løsningen SKAL du poste den i spg. så dem der har hjulpet dig og andre kan se hvad der gik galt.
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
14. april 2005 - 09:45 #20
arhhhh, jeg er blevet karma kablabset, men den burde jeg have regnet ud. Vi må lige have administratorerne til at kigge det hele igennem.

Er det min fejl, skal jeg nok sørge for at min udtalelse om til din karma bliver fjernet.
Avatar billede fcs Novice
25. april 2005 - 16:08 #21
Wraper>> Når man tager point tilbage med henvisning til at man selv har løst det, så er det i orden. Man skal dog huske at skrive hvad løsningen var så alle kan lære af det. Du bedes derfor venligst poste løsningen herinde indenfor 14 dage.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
25. april 2005 - 16:11 #22
FCS >> Hvad med karmaen? Vil den blive neutraliseret. dvs. posten fjernet fra hver vores profil?
Avatar billede fcs Novice
25. april 2005 - 16:25 #23
Vi kan desværre ikke fjerne den på nuværende tidspunkt :o(
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
25. april 2005 - 16:26 #24
Ok, hvornår så?
Avatar billede fcs Novice
25. april 2005 - 16:29 #25
Når den rette kodning bliver lavet, så det har desværre nok lange udsigter...
Avatar billede fcs Novice
09. maj 2005 - 21:37 #26
Skyggen2000>> Anmeld din karma, så kan vi fjerne den nu. (Hvis vi selvfølgelig vurderer at den ikke overhoilder reglerne) ;o)
Avatar billede fcs Novice
09. maj 2005 - 21:41 #27
Eftersom wraper ikke har reageret, deaktiveres brugeren.

Mvh.

FCS/Coadmin