Avatar billede alvion Nybegynder
12. april 2005 - 12:10 Der er 8 kommentarer

Apache må ikke udskifte hostnavnet i en url med sin egen

Jeg har opsat en Apache 1.3 på FreeBSD.

Der kører kun ét site på maskinen, jeg har sat følgende konfiguration:

ServerName 192.168.20.50

Der sker det, at hvis jeg f.eks. kontakter serveren med http://www.minserver.dk/admin, så ændrer Apache hostnavnet til, hvad der står i ServerName - i dette tilfælde http://192.168.20.50/admin

Hvordan får jeg den til at holde op med det? :-)
Avatar billede the_email Nybegynder
12. april 2005 - 12:12 #1
Prøv at tilgå http://minserver/admin/ <-- HUSK / til sidst eller ændre ServerName til minserver.dk

/TheEmail
Avatar billede alvion Nybegynder
12. april 2005 - 12:14 #2
Og hvis jeg siger, at det ikke er acceptabelt? Er der andet jeg kan gøre?
Avatar billede alvion Nybegynder
12. april 2005 - 12:15 #3
Sagt på en anden måde: Jeg kender godt det trick... Men det kan jeg desværre ikke forlange at mine brugere gør. :-)
Avatar billede the_email Nybegynder
12. april 2005 - 12:28 #4
Okay :)
Har du prøvet at ændre ServerName til minserver.dk?
Min server, godt en Debian, men stadig med Apache laver 192.168.1.1/mappe om til kraaer.com/mappe hvis man ikke smækker / på.
Det er fint for alle eksterne brugere, men desværre virker min udbyders NAT ikke helt, så jeg kan ikke tilgå min server på dens domæne men kun på IPen.. :(

Jeg tror at ServerName minserver.dk i din httpd.conf kunne være en løsning.

/TheEmail
Avatar billede alvion Nybegynder
12. april 2005 - 12:38 #5
Nej det er ikke en løsning... :-)

Jeg vil have Apache til at LADE VÆRE med sit pjat. Den skal ikke pille ved min url.
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2005 - 13:56 #6
Lyder lidt underligt?

Anyway, bruger selv min ip adresse som ServerName, ikke den interne på netværket, men den udadtil

ServerName 85.81.40.46

Og den første vhost bliver for ip'en:

NameVirtualHost *:80

# Vhost for ip
<VirtualHost *>
    DocumentRoot /sti/til/ip-dir
    ServerName 85.81.40.46
</VirtualHost>

Bl.a. for at en "ip-spammer" ikke laver unødvendig request til en måske stor indexfil

Derefter kommer så de domains som evt. skal hostes

<VirtualHost *>
    DocumentRoot /sti/til/www-dir
    ServerName showsource.dk
    ServerAlias www.showsource.dk
</VirtualHost>

Og ellers synes jeg det lyder lidt som noget "trailing slashproblem" ???
Avatar billede alvion Nybegynder
13. april 2005 - 22:16 #7
Kan du uddybe hvad du mener med "trailing slashproblem"?
Avatar billede sukos Juniormester
14. april 2005 - 10:21 #8