Avatar billede phpguru1 Nybegynder
12. april 2005 - 11:40 Der er 8 kommentarer

Er det muligt at fjerne line brake efter heading?

Hejsa,

Er det muligt at fjerne det obligatorisk linebreak efter <h1></h1> tagget?
Avatar billede kongensgaard Nybegynder
12. april 2005 - 11:44 #1
Har lige læst denne http://www.eksperten.dk/spm/608726 og måske den giver dig det svar du søger?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
12. april 2005 - 11:50 #2
CSS

h1 { display: inline; }

Det burde gøre tricket :)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
12. april 2005 - 11:50 #3
Avatar billede phpguru1 Nybegynder
12. april 2005 - 12:00 #4
Jamen jeg takker ærbødigt for hr. hyberpreprocessor
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
12. april 2005 - 12:53 #5
:)
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2005 - 17:10 #6
<ole>

- men det er (næsten) altid en dårlig idé at lave om på elementers grundlæggende egenskaber. Det resulterer som oftest i ulæselig og mudret kode  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
12. april 2005 - 19:36 #7
ja, og IE og Firefox er også meget uenlig om størrelsen, så faktisk nemmere at designe et nyt span element.

.header1 { color: blue; font-size: 20px; }

<span class="header1">hejhej</span>
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2005 - 19:55 #8
Ja, men der er andre fordele ved H-tags (ikke mindst i forhold til søgemaskiner), så man bør altid bruge H-tags til overskrifter.
Har man problemer med størrelsen i forskellige browsere (og man finder, at dette er af betydning), kan man blot sætte størrelsen i CSS  :)