Avatar billede puffin Nybegynder
11. april 2005 - 23:30 Der er 2 kommentarer

Problem med at slette et billede

Hejsa igen.

Jeg er faldet over et problem da jeg sidder og laver en upload funktion med der til hørende mulighedfor at slette filerne igen. Upload delen virker fint og der er ingen problemer, men når jeg så trykker "slet" fejler den og kommer med meddelelsen:

"No input file specified."

<?php
if ( $_GET['slet'] ) {
  $slet = $_GET['slet'];
    if (unlink($slet)) {
    header("location: upload.php");
    }

if ( $_FILES['file'] ) {

$mappe = 'billeder/';

if ( !copy($_FILES['file']['tmp_name'], $mappe . $_FILES['file']['name']) ) {
  print "Filen blev ikke uploadet<br>";
  } else {
  print "Filen blev uploadet<br>";
  }
  echo '<br><br>';
}
?>

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
function slet(fil) {
  if (! confirm ("Vil du slette " + fil)) return;
    document.location = "upload.php?slet=" + fil;
  }
</script>

<?php
$path = $_GET['path'];

if(!isset($path)) {
  $path = 'billeder/';
}

if ($handle = opendir($path))
{
  $curDir = substr($path, (strrpos(dirname($path.'/.'),'/')+1));

  echo "<table>";
  while (false !== ($file = readdir($handle))) {
    if ($file != '.' && $file != '..') {
      $fName = $file;
      $file = $path.$file;

        if(is_file($file)) {
                                              print "<tr><td width=250>&nbsp;&nbsp;<a href='$file' target='_blank'>$fName</a>&nbsp;&nbsp;</td>";
                                              print "<td width=100><a href='#' onclick='slet(\"$file\");'>Slet filen</a></td></tr>";
    }

        if(is_dir($file)){
    }
  closedir($handle);
}
echo "</table>";
?>

Jeg er helt blank, men håber en eller anden kan spotte fejlen.
Avatar billede barklund Nybegynder
11. april 2005 - 23:36 #1
Uark, du kan da ikke skrive unlink($_GET['file']) - så kan jeg jo skrive ?file=index.php og din index.fil er slettet - det vil du nok ikke blive så glad for! Du bør nok tænke det lidt smartere og lave en eller anden form for validering af, at det er en fil, som kan tillades at blive slettet.
Avatar billede puffin Nybegynder
11. april 2005 - 23:40 #2
Hmm, det har du ret i ikke er alt for smart... :(