Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 22:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

syntaks fejl i SQl

strSQL = "Insert into Maaler (idx, Map, Inst, Note, Xkoor, Ykoor, Sted) values(" & request.Form("maaler") & ", '" & request.Form("map") & "', '" & request.Form("selDag") & "-" & request.Form("selMaa") & "-" & request.Form("selAar") & "', '" & request.Form("Note") & "', '" & request.Form("Xkoor") & "', '" & request.Form("Ykoor") & "', '" & request.Form("selWhere") & "')"
'response.write strSQL
Conn.Execute(strSQL)

SQL = Insert into Maaler (idx, Map, Inst, Note, Xkoor, Ykoor, Sted)
values(2323,'ax1','07-06-2001','adsadadada', '430', '216', 'Inde')

idx er et tal(langt heltal), så kan ikke se fejlen
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
11. april 2005 - 22:56 #1
fejlmeddelse ?
Avatar billede Jman Praktikant
11. april 2005 - 22:59 #2
Hvis selDag er et datofelt skal der ikke ' omkring

strSQL = "Insert into Maaler (idx, Map, Inst, Note, Xkoor, Ykoor, Sted) values(" & request.Form("maaler") & ", '" & request.Form("map") & "', " & request.Form("selDag") & "-" & request.Form("selMaa") & "-" & request.Form("selAar") & ", '" & request.Form("Note") & "', '" & request.Form("Xkoor") & "', '" & request.Form("Ykoor") & "', '" & request.Form("selWhere") & "')"

Det samme gælder hvis Xkoor eller Ykoor er talfelter
Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 23:00 #3
det er ikke dato, alt andet end ix er textfelter
Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 23:01 #4
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.
Avatar billede freakstyle Nybegynder
11. april 2005 - 23:02 #5
Prøv:

strSQL = "Insert into Maaler (idx, Map, Inst, Note, Xkoor, Ykoor, Sted) values(" & request.Form("maaler") & ",'" & request.Form("map") & "','" & request.Form("selDag") & "-" & request.Form("selMaa") & "-" & request.Form("selAar") & "','" & request.Form("Note") & "','" & request.Form("Xkoor") & "','" & request.Form("Ykoor") & "','" & request.Form("selWhere") & "')"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede Jman Praktikant
11. april 2005 - 23:07 #6
Nu skriver du "alt andet end ix er textfelter" - er det så det rigtige navn.. så skal der ikke stå "idx" i din insert
Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 23:13 #7
idx er det rigtige
Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 23:18 #8
freak, dit hjalp heler ikke
Avatar billede Jman Praktikant
11. april 2005 - 23:19 #9
Hvad er dit idx-felt for en type ?
Avatar billede ranglen Nybegynder
11. april 2005 - 23:20 #10
Note er nok et reserveret ord, så brug [note]
Avatar billede Jman Praktikant
11. april 2005 - 23:20 #11
soory - så ikke lige heeeeele spørgsmålet
Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 23:22 #12
tal(langt heltal)
Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 23:22 #13
sty, så ikke dit sorry :p
Avatar billede superraider Nybegynder
11. april 2005 - 23:23 #14
point til ranglen
Avatar billede ranglen Nybegynder
12. april 2005 - 17:31 #15
ok. Jeg bruger denne som opslagsværk http://support.microsoft.com/?kbid=248738