Avatar billede tsocm Nybegynder
30. marts 2001 - 12:18 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

liste over muligheder

window.close
window.resizeTo
window.blur
parent.close
o.s.v.

Er der nogen der ved et sted hvor der står en masse muligheder??

/vh
Avatar billede tsocm Nybegynder
30. marts 2001 - 12:20 #1
også gerne en side med lidt tekst om hvad de gør :-) de forskillige ting.
Avatar billede netsrac Praktikant
30. marts 2001 - 12:22 #2
www.webwriter.dk

Download den, den er freeware for alm. brugere og der er et bibliotek som man kan slå op i.
Avatar billede gitrian Nybegynder
30. marts 2001 - 12:26 #3
Prøv denne:

http://developer.netscape.com/docs/manuals/communicator/jsref/index.htm

Gå ind under \"index\" og vælg f.eks. \"window object\"
Avatar billede benobel Nybegynder
30. marts 2001 - 12:35 #4
Det ser ud som lidt javascript, og der er utrolig mange sider om dette område...en af dem er her:
http://hjem.get2net.dk/ahome/
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2001 - 12:41 #5
<ole>
Bogen \"JavaScript\" af David Flanagan - udgivet på O\'Reilly. Findes både i en stor udgave og en lille pocket-reference. Den er uundværlig...!!!  ;)
/mvh
</bole>
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. marts 2001 - 12:45 #6
når der sådan står punktummer betyder det \"i det objekt\"
når der er parenteser umiddelbart efter et ord er ordet en funktion (også hvis der er noget i parenteserne)

window.close()  // i objektet window aktiveres funktionen close()
                // window er det objekt der indeholder en htmlfil, fx en ramme eller hele browservindue. når der ikke specificeres yderligere bruges \"det nærmeste windue\" dvs det som denne stump script står i.
                // funktionen close() prøver at lukke vinduet

window.resizeTo(xw,yh)  // aktiver resizeTo for dette vindue, xw og yh
                // er parametre der fortæller hvor stort vinduet skal være

window.blur()  // En regel i windows er at der altid er eet og kun eet vindue
                //der er aktivt (farvet titelbjælke)
                // blur() sørger for det ikke er dette vindue og skubber dette vindue om bagved.

parent.close()  // samme som window.close.
              // \"parent.\" er \"det vindue det indeholder denne ramme\"

den super reference er:
http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/index.htm

under de forskellige objekter kan du se hvilke funktioner de understøtter, det er nyttigt, men man skal huske at IE ofte gør ting anderledes.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2001 - 13:25 #7
<ole>
...og skal vi være helt nøjeregnende, er window.close(); ikke en funktion, men en metode på objektet \'window\'  ;)
/mvh
</bole>
Avatar billede tsocm Nybegynder
30. marts 2001 - 16:15 #8
mange takker for det alle sammen, jeg vil gå igang med at studerer :-)

/vh