Avatar billede sfhp Nybegynder
11. april 2005 - 18:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Centrino WLAN kan ikke finde noget netværk, men melder ikke fejl

Hej eksperter,

Jeg er helt desperat, for dette problem "eksisterer ikke" for computeren, kun for mig!?!?

Jeg har en Zitech centrino 1,6 med indbygget Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Problemet er, at  det ikke kan finde net, selvom computeren står lige op ad en helt trådløs router uden nogen from for kode eller password...

Det har jeg prøvet:
- afinstallere al intel software og lade winXP "finde ny hardware" og installere det selv.
- geninstallere intel driver
- fået support på mit studies it-kontor til at undersøge opsætning (frekvens o.l.) uden at de kunne finde årsagen - den burde vist i øvrigt selv indstille det.
- givet rettighederne til at styre harware til Windows, og omvendt, til intel softwaren.

Jeg er helt blank på dette problem, da alle steder; enhedshåndtering, netkortegenskaber etc siger at kortet fungerer, og er sat til (og ja, jeg har husket at tænde på knappen:-)

Det eneste skud jeg har, er at forbindelserne på min com. "blokerer hinanden"? jeg har udover wireless et Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC og desuden kobler jeg på webspeed med et eksternt Motorola SURFboard SB5100 USB Cable Modem

Det er problemet, jeg håber meget at der I har nogen gode ideer, så jeg ikke skal ha den til support i to uger midt i eksamenstiden!

mvh SFHP
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 18:10 #1
fjern SP2 ?
Avatar billede reving Nybegynder
11. april 2005 - 18:34 #2
Hvilken router har du ?
Avatar billede sfhp Nybegynder
11. april 2005 - 18:39 #3
Jeg har ikke selv en router, men har prøvet at logge på en linksys uden resultat (og en anden billig centrino laptop kunne godt) og desuden Handelshøjskolens trådløse net, men jeg ved ikke hvilket grej de bruger
Avatar billede bjuhl Nybegynder
11. april 2005 - 18:43 #4
Tror dit netkort er defekt.

Har set 2 lign. tilfælde med præcis de samme symptomer, indenfor en måned.

Leverandøren har skiftet netkortet i begge tilfælde.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2005 - 18:47 #5
På mange nye bærbare er de indbyggede netkort OFF ved power on. Man skal så trykke på en knap eller en kombination af taster for at få liv i det trådløse netkort (tror det kaldes fly indstilling)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
11. april 2005 - 18:58 #6
Hvis du "slukker" det trådløse, så vil du ikke kunne se netkortet i netværkssteder.
Avatar billede sfhp Nybegynder
11. april 2005 - 19:08 #7
jeg kan godt se netværket når wireless er off (der er en knap-funktion, som du nævner, james), den viser ikonet som "ikke tilsluttet"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. april 2005 - 17:24 #8
Den Linksys du prøvede at koble op i mod. havde den nogen form for sikkerhed? MAC, WEP, WPA? Det vil kunne forklare hvorfor du ikke kan komme på den, men den anden godt kan.

Kan du ingen netværk se når kortet er tændt?
Kan du se nogle netværk kortet er tændt og du bruger dette program: http://www.stumbler.net/download.php?site=1&filename=NetStumblerInstaller_0_4_0.exe
Avatar billede sfhp Nybegynder
12. april 2005 - 19:20 #9
Hej James, jeg prøver netstumbler senere i aften, og melder tilbage (skal lige et sted hen med  wireless access point)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. april 2005 - 10:34 #10
har du fået prøvet netstumbler?
Avatar billede sfhp Nybegynder
14. april 2005 - 22:17 #11
Nu har jeg prøvet netstumbler og den finder helle ikke noget net. Og nettet er ikke krypteret med Mac, WPA eller lignende. Det er noget af et mysterium.... Jeg har simpelthen ingen bud. Netstumbler finder også kortet uden problemer, og overtager kontrollen med det, men finder intet net under scaningen.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. april 2005 - 08:18 #12
Jeg henholder mig stadig til min kommentar
Avatar billede sfhp Nybegynder
15. april 2005 - 09:07 #13
bjuhl, jeg tror at du har ret, så jeg vil gå ned og få dem til at lave det på garantien - hvordan giver jeg dig points'ne? (er ny i det her forum:-)
Avatar billede sfhp Nybegynder
15. april 2005 - 09:08 #14
og tak til alle for rådene!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. april 2005 - 12:51 #15
Du mærkere mig ude til venstre.