Avatar billede mrbonus Novice
11. april 2005 - 13:42 Der er 1 løsning

kalde videre fra en WebService til en Windows Form

Er det muligt på en eller anden fiks måde at få en webService til at kalde videre til en windows Form, WebServicen ligger på samme computer som Formen køres på.

Jeg arbejder i C#.NET, i Visual Studio. Det første jeg prøvede var at lave en event i webservicen, som formen så kunne sætte en lytter på, men man kunne ikke se eventen når jeg oprettede en instans af webservicen i formen. Den eneste event jeg kunne se var "Dispose". Dette tyder jo på at det kan lade sige gøre at lave events i en webservice, men hvordan??

eks.

public delegate bool ErrorReceivedHandler(object sender, MessageEventArgs e);

public class Test
{

public event ErrorReceivedHandler errorReceived;

public bool onErrorReceived(ErrorMessageArrayEventArgs e)
{
    if (errorReceived != null)
    {
        return errorReceived(this, e);
    }
    else
    {
        return false;
    }

[WebMethod]
public bool sendMessage(string message)
{
    return this.onErrorReceived(this, new EventArgs())
}

Hvis man tilføjede webservicen til formen, kan man så ikke se eventen 'errorReceived'.

Nogen der kan hjælpe en snart meget stresset mand.
Avatar billede mrbonus Novice
11. april 2005 - 13:49 #1
Ups, forkerte rum, opretter den lige i CSharp i stedet