Avatar billede weigand Nybegynder
30. marts 2001 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Eksekvering af EXE-fil samt overførsel af parm

Hvordan får jeg fra en HTML-side eksekveret en EXE.fil samt overført et eller flere argumenter til exe-filen.
Avatar billede Jman Praktikant
30. marts 2001 - 11:13 #1
vist nok kun på intranet og hvis sikkerhed står på \"lav\"
Avatar billede geeeet Nybegynder
30. marts 2001 - 11:16 #2
Som jumper engang sagde:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>

<script language=\"Javascript\">

function StartProgram(hvad){
  var WSH = new ActiveXObject(\"WScript.Shell\");
  WSH.Run(hvad);
  return false;
}

</script>

Og så et link til at køre programmet:

<a href=\"#\" onclick=\"return StartProgram(\'C:\\\\winnt\\\\Notepad.exe\')\">Kør Notesblok</a>

http://www.eksperten.dk/spm/35522

</body>
</html>

/Geeeet
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2001 - 11:16 #3
af sikkerhedsmæssige årsager kan du ikke eksekvere en EXE-fil på internettet...
Avatar billede weigand Nybegynder
30. marts 2001 - 11:45 #4
Hvordan får jeg argumenterne med, eller forstår jeg ikke helt din kode.

Dert drejer sig om en exe-fil med navnet global som skal have argumenterne NT-sikkerhedsgruppe samt NT0001 med over.
Avatar billede geeeet Nybegynder
30. marts 2001 - 12:06 #5
Det aner jeg ikke... prøv evt. at lave en komment i det gamle spg: http://www.eksperten.dk/spm/35522
så kan det være jumper kigger på det igen, og kan forklare det..

/Geeeet
Avatar billede weigand Nybegynder
30. marts 2001 - 12:25 #6
Hvordan får jeg argumenterne med, eller forstår jeg ikke helt din kode.

Dert drejer sig om en exe-fil med navnet global som skal have argumenterne NT-sikkerhedsgruppe samt NT0001 med over.
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. marts 2001 - 20:37 #7
den streng  StartProgram() får som parameter ligner en almindelig DOS kommando. Mon ikke du bare kan skrive parametrene bagefter som du ville gøre i DOS.

<a href=\"#\" onclick=\"return StartProgram(\'C:\\\\winnt\\\\Notepad.exe denderfil.txt\')\">Kør Notesblok med filen \"denderfil.txt\"</a>