Avatar billede darkdruid Nybegynder
11. april 2005 - 08:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med baggrundsbillede

Jeg har et lille problem med mit baggrundsbillede på en hjemmeside jeg er igang med at lave for et band.
Det problem jeg har er at det bliver vist i Firefox browseren men ikke i MIE browseren.
I kan se problemet her -> http://avencore.goatie.dk/new/index1.php
CSS koden ser således ud:

body {
    font-family: verdana;
    font-size: 10px;
    color: #ffffff;
    background-image: url(images/index2_05.gif);
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: top left;
    margin-left: 15px;
}

Der sker også noget mystisk når jeg sætter en background-color ind i koden... så forsvinder baggrundsbilledet i Firefox og der er kun baggrundsfarven.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej så jeg kan få siden lavet helt færdig.
Avatar billede darkdruid Nybegynder
11. april 2005 - 08:08 #1
Glemte at sige at CSS koden ligger i en ekstern fil som ligger i sin egen undermappe... jeg tror ikke det har noget med problemet at gøre da jeg har prøvet at skrive hele adressen til billedet.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
11. april 2005 - 08:32 #2
Du skal vel have "" omkring stien til billedet:
background-image: url("images/index2_05.gif");
Avatar billede mikkelk Nybegynder
11. april 2005 - 08:34 #3
Det med baggrundsfarven skyldes vel at den ligger "foran baggrundsbilledet" og dermed skjuler billedet.
Avatar billede busschou Praktikant
11. april 2005 - 08:35 #4
spørgsmål:
Hvis du benytter et stlesheet skal du så ikke linke til det?
ala
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
Avatar billede busschou Praktikant
11. april 2005 - 08:38 #5
my bad...glemte lige at der var en frame..
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2005 - 10:23 #6
stier i et stylesheet skal ifølge definitionen fortolkes i forhold til stylesheet'et, dvs. browseren kigger efter billedet i /new/css/images/ istedet for i /new/images/

/CS
Avatar billede darkdruid Nybegynder
11. april 2005 - 14:57 #7
jeg har prøvet både med ' og "... og det er lige meget hvor jeg skriver background-color, så forsvinder billedet. og desværre virker din løsning heller ikke greystate :/

jeg håber der er nogle der har en anden løsning...
Avatar billede darkdruid Nybegynder
11. april 2005 - 15:15 #8
nå.. jeg fandt selv en løsning... og den ligner lidt greystates løsning så han får de 30 points. jeg flyttede blot .css filen til hovedmappen hvor alle siderne ligger.