Avatar billede longshanks Nybegynder
10. april 2005 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

byte[] til Xml string!

Hej eksperter

Jeg er ved at rive de sidste hår ud af hovedet over dette her!

Jeg har via ekstern application kunnet udtrække et byte[] array der skal repræsentere xml indhold, til videre processering.

Via Response.WriteBinary() funktionen kan jeg på en aspx side validere at dette byte[] array indeholder xmlarket.

Jeg skal imidlertid ikke udskrive til en aspxside, men bruge xmlindholdet i det pågældende byte[] array som input til DOM så jeg kan processere xml dokumentet i memory og bruge node værdierne i en applikation.

Hvordan får jeg byte[] ( xmlindholdet ) ind i f.eks. XmlDocument.LoadXml() funktionen . ( dvs. parset til en string som denne funktion kender ) ??
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 15:09 #1
doc.LoadXml(Encoding.UTF8.GetString(ditbytearray));
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 15:10 #2
Encoding.Default hvis det er ISO-8859-1
Avatar billede longshanks Nybegynder
10. april 2005 - 15:26 #3
Søndag reddet af hr. arne_v, nu mangler vi bare Brøndby taber :o) så er dagen helt perfekt!

mange tak, mangler bare et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 15:28 #4
svar