Avatar billede 81morten Nybegynder
10. april 2005 - 00:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

anbefal en ven script.

hej jeg har lidt problemer med at finde et script der kan bruges på mit webhotel dels fordi jeg ikke helt ved hvad det understøtter så jeg tænkte om der var en måde at finde ud af det via et script eller et eller andet.
og så hvilke måder det kan gøres på åber i kan hjælpe mig
Avatar billede wilweb Nybegynder
10. april 2005 - 00:33 #1
JEg er ikke helt sikker på hvad du vil have men her får du min tip en ven script, jeg bruger JMail til at sende e-mailen med.

filen skal hedde tip.asp

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<% LANGUAGE = VBScripts %>
<html>
<head>
<title>titel..</title>

</head>

<%

navn = request("navn")

if  Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

        Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
        JMail.ContentTransferEncoding = "8bit"
        JMail.Charset = "ISO-8859-1"

        JMail.Priority = 1
        JMail.ServerAddress = "din.mailserver.dk"
    JMail.Sender = "afsender@adresse.dk"
        JMail.Subject = "Prøv at se her"
    JMail.Body = "Hej." & vbCrLf  & navn & " syntes at du kigge forbi denne side. " & vbCrLf & vbCrLf
    JMail.Body= JMail.Body + "Besøg www.blabla.dk" & vbCrLf & vbCrLf
    JMail.Body= JMail.Body + "www.blabla.dk." & vbCrLf & "Her kan du se alt." & vbCrLf & vbCrLf

        JMail.AddRecipient request("ad")
        ' Send it...
        JMail.Execute
        set JMail = nothing
response.write " Tak.<br><br>Din anbefaling er sendt til " & request("ad")

else %>
Send et tip til en af dine venner om siden.<br><br>
<form action="tip.asp" METHOD="POST">
Modtagerens E-mail:<br><input TYPE="TEXT" onFocus="this.form.ad.select()" value="" NAME="ad" SIZE="20"><br>
Dit navn:<br><input TYPE="TEXT" onFocus="this.form.navn.select()" value="" NAME="navn" SIZE="20"><br><br>
<input type="submit" value="Send tip !">
</form>
<%    end if%>
</body>
</html>
Avatar billede wilweb Nybegynder
10. april 2005 - 00:37 #2
Avatar billede 81morten Nybegynder
10. april 2005 - 00:51 #3
har lige prøvet men virker ikke jeg tror ike webhotellet understøtter jmail
Avatar billede wilweb Nybegynder
10. april 2005 - 01:45 #4
Det gør næsten alle webhoteller!
Så må du jo spørge hvad de har!!!!!!!
Godnat
Avatar billede wilweb Nybegynder
11. april 2005 - 21:45 #5
Hvad så, har du spurgt dit webhotel?
Avatar billede 81morten Nybegynder
11. april 2005 - 22:09 #6
jeg har spurgt uden respons. men har dog fundet et script som jeg kan bruge men jeg mener nu at din tid er pointene værd så værsgod.
Avatar billede wilweb Nybegynder
16. april 2005 - 22:58 #7
Takker for point, det var dog dårlig service fra dit webhotel!