Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
09. april 2005 - 18:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Angående brug af jmail

Hej eksperter.

Jeg har implementeret jmail i mit program, og det giver mig to spørgsmål:

1. Hvordan vedhøfter man en fil?

2. Når jeg bruger outlook har jeg indstillet det således, at jeg får en kvittering når modtageren har modtaget mailen. Er dette muligt med Jmail og eventuelt hvordan?
Hvis ikke vil jeg gerne have et alternativ mulighed, da jeg gerne vil vide om mailen når frem.

På forhånd tak
Jeg har givet rimelig mange point, så hvis du kan hjælpe med noget af det, vil jeg dele pointene mellem de konstruktive svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2005 - 18:12 #1
Jeg troede at JMail var noget man brugte til ASP/VBScript og ikke til ASP.NET/VB.NET !?!?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
09. april 2005 - 18:28 #2
Public Function F_Send_eMail(ByVal V_Service As String, ByVal V_E_Mail As String, ByVal V_Subjet As String, ByVal V_Body As String) As Integer
        Dim Tstring As String, ErrMsg As Integer
        Dim JMail As New jmail.SMTPMail
        Tstring = V_Body + vbNewLine
        JMail.Silent = True
        JMail.Logging = True
        JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
        JMail.Sender = "Jespert@privat.dk"
        JMail.AddRecipient(V_E_Mail)
        JMail.Priority = 1
        JMail.Subject = V_Service & ", " & V_Subjet
        JMail.Body = Tstring

        If Not JMail.Execute Then
            ErrMsg = 0
        Else
            ErrMsg = 1
        End If
        JMail = Nothing
        F_Send_eMail = ErrMsg
    End Function

Kan da godt være jeg er helt galt på den. Dog synes jeg det virker rigtig fint, og det var forholdsvis hurtigt at sætte sig ind i det! Dog mangler jeg visse funktioner.

Hvad vil du ellers anbefale? Kunne også godt tænke mig, at man kunne ´starte ny mail i outlook med følgende parametre: modtageremail, emne, vedhæftet fil samt en tekst til emailen...
Er det helt galt at bruge jmail?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2005 - 18:32 #3
Jeg ved ikke om der er noget galt i at bruge JMail, men .NET kommer
med en klasse til at sende email med, så jeg undrer mig over hvad
JMail kan som den ikke kan.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2005 - 18:33 #4
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
09. april 2005 - 18:34 #5
ok - så må jeg lige se om jeg kan hitte ud af det med .net egen klasse til email. Ved ikke lige noget om det, så det skal der vist lige studeres lidt nærmere...
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
09. april 2005 - 18:34 #6
Tak skal du have - det kigger jeg lige på...
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
10. april 2005 - 21:29 #7
Jeg har nu haft lidt tid til at sætte mig ind i koden, og det ser rimelig overskuelig ud. Dog er der en ting jeg endnu ikke har haft mulighed for at bestemme. Kan man få et eller andet kvitering på at mailen er modtaget? Ikke nødvendigvis en kvitering, men et eller andet der viser, at det ikke er gået noget galt?
Jeg tænker her på, hvis selve emailen skal autogenereres ved oprettelse af f.eks et tilbud...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 21:34 #8
Så vidt jeg ved smider den en exception hvis noget går galt.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
10. april 2005 - 21:39 #9
ok - det prøver jeg - smid lige et svar

Tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 21:43 #10
svar
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
11. april 2005 - 18:43 #11
Hvorfor kan jeg ikke importere System.Web.Mail? Skal man installere noget yderligere for at kunne få adgang til dette?
Den vil godt acceptere System.web men ikke .mail!
Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2005 - 18:47 #12
Hm.

Har du added en reference til System.Web.dll ?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
11. april 2005 - 18:52 #13
narj det har jeg godt nok ikke lige...

takker