Avatar billede funguy Nybegynder
08. april 2005 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Første gang med ny harddisk?

Halløj!

Jeg har lige købt en ny computer, og denne er med en tom 160GB harddisk. Jeg skal derfor have installeret windows xp, men da jeg satte XP cd'en i, og bootede på denne, sagde systemet at den ikke kunne finde en harddisk at installere på. Når jeg tjekker boot-rækkefølgen i BIOS, så kan den godt finde min Maxtor harddisk, men åbenbart ikke når windows skal installeres! :S
Hvad skal jeg gøre for at få den til at finde min harddisk?
Avatar billede plx Nybegynder
08. april 2005 - 23:34 #1
Det er nok en S-ATA harddisk? Så medfulgte der sikkert også en driver til harddisken?

I så fald skal du trykke F6 når installationen begynder, så den kan blive installeret
Avatar billede ikersen Nybegynder
08. april 2005 - 23:35 #2
Jeg husker tydeligt mit første besøg i Belgien da jeg blev sat over for den mest stædige drommedar i mands minde! Den ville hverken det ene eller det andet. HYP! råbte jeg, men den blev stående. Det er sikkert det samme der sker med din harddisk. Den gør oprør! Smør din harddisk med fin balsam så vil du se resultater!
Avatar billede halifax Nybegynder
08. april 2005 - 23:35 #3
Er det en IDE eller S-ATA harddisk?

En god ide: hav SP2 til XP klar til at installere, når du er færdig med at installere standard XP (såfremt den ikke er incl SP2).
Først når SP (ServicePack) er installeret kan XP udnytte diske større end 137GB (128GB i binær format).
SP2 kan hentes her i DK eller UK version - brænd den på en cd-rom efter hentningen
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. april 2005 - 23:35 #4
Du skal sikkert partitionere harddisken en 2 dele, så delene kommer under 127 gb stykket..
Derefter skal du formatere drevene/partitionerne, så Windows kan putte data på dem..
Avatar billede halifax Nybegynder
08. april 2005 - 23:43 #5
www.helgec.dk er en dansk guide m/billeder til install af XP - klik på Windows i menuen i venstre side.

@ikersen - Lad venligst vær' med den slags useriøse svar. Læs evt. Eksp. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."