Avatar billede bone Nybegynder
29. marts 2001 - 23:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Login/Pause af startup

Jeg har prøvet at lave et login-progam, hvor bl.a. jeg har implementeret følgende kode:

procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
canclose := luk; \'En boolean, som jeg ændrer, når det rigtige password er blevet indtastet.
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
luk := false;
systemparametersinfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING,1,NIL,0); \'for at disable CTRL+ALT+DEL etc...
end;

Endvidre kører jeg formen wsmaximized under windowstate (tror jeg nok, det er), og jeg har også sat den til fsstayontop.

Jeg har så lagt en reference til filen ind i [HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServices] - men når programemt så er blevet startet, dukker startbaren lidt efter op oven på formen - ik\' så fedt!

Er der nogen, der lige kan ryste et guldkorn ud af ærmet, eller ved, hvordan man \"pauser\" windows-startup, så startbaren ikke kommer frem før programmet af afsluttet?

MvH:

Bone
Avatar billede dj Nybegynder
29. marts 2001 - 23:22 #1
dum di dej
Avatar billede retep Nybegynder
30. marts 2001 - 00:03 #2
Her er måske en idé til noget du kan bruge?

http://www.delphipages.com/tips/thread.cfm?ID=11
Avatar billede wisen Nybegynder
30. marts 2001 - 10:06 #3
kan man ikke lave \"systemmodal\" dialoger i Delphi ?
Avatar billede wisen Nybegynder
30. marts 2001 - 10:13 #4
... øhh, nej det kan man ikke :) Det har Microsoft droppet. undersøgte det lige :(
Avatar billede bone Nybegynder
30. marts 2001 - 11:49 #5
retep> Jeg tvivler, jeg har implementeret en kode, hvor den skjuler taskbar+startknap, men man har alligevel et par sekunder til at klikke på ting, inden koden komemr igennem - det er når programmer ligger under RUN i regedit - hvis jeg lægger det under RunServices, skjuler den det ikke, fordi det ikke at blevet loadet, når programmet kommer til koden - hmmm :-), men nå jeg kommer hjem til min egen dejlige comp vil jeg da prøve at se, om det med startknappen dur!
Avatar billede timmerman Nybegynder
01. april 2001 - 12:28 #6
Hej. der er 2 muligheder som jeg kan komme på. Den ene er at \"skjule\" startbaren og den anden er lave din for til en \"RIGTIG\" stay on top. Jeg skal lige prøve at rode lidt efter nogle eksempler som jeg ved jeg har et sted.
Avatar billede borrisholt Novice
03. april 2001 - 10:33 #7
bone>> Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at bede start baren om at vente med at create sig. Men fortvivl ikke idet det jo blot er et almindelige vindue som i bund og grund ender i en API klade der hedder CreateWindowEx() .. ærgo har den et handle og en ClassName .... Der af følgen de kan den gemmes væk ....

Dvs du sætter en timer til at udføre den følgende linje fx 10 gange pr. sekund :

  ShowWindow(FindWindow(\'Shell_TrayWnd\', nil), SW_HIDE);

Nå så du er færdig med dit program skal du lige huske at sætte start baren tilbage :

  ShowWindow(FindWindow(\'Shell_TrayWnd\', nil), SW_SHOW);

Så skulle den være i vinkel ...

Hvis du gerne vil have din form til at være oven på ALT andet så brug den følgende komando :

SetWindowPos(Application.Handle,HWND_TOPMOST,0,0,0,0,SWP_SHOWWINDOW);

Jens B
Avatar billede bone Nybegynder
17. april 2001 - 15:42 #8
Daargh! Jeg så lige, at jeg havde glemt at checke at give point for det her spørgsmål - notification-mailen må være røget ud sammen med spammen ved et uheld.
Tak for hjælpen!