Avatar billede bcool Nybegynder
08. april 2005 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge ind til min database

Hej.

Jeg er rimelig ny i asp.net så bær med mig

Jeg har et domæne hos www.unoeuro.dk.
Når man logger ind via ftp på ens domæne er der 2 kataloger:
Database <-- her skal ens database ligge
Public_html <-- her er filerne som bliver vist i ens domæne

Problemet er jeg ikkek kan få kontakt med min database, hvis den befinder sig i "database" kataloget.
Der er ingen problem hvis jeg ligger den inde i public_html.
Men public_html er selvfølgelig skrivebeskyttet, så man kan ikke tilføje information til databasen.

Jeg har testet med IIS på min computer, og den har ingen problem med at få kontakt til databasen.
Koden ser således ud:

void Page_Load(Object Src, EventArgs E){
  if (!IsPostBack){
string  sConnection;
sConnection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"                            + "Data Source="+Server.MapPath("../database/database.mdb");

OleDbConnection  dbConn;
    dbConn = new OleDbConnection(sConnection);
    dbConn.Open();

Problemet ligger i at selve aspx filen skal ud af public_html og derefter ind i database kataloget, men dette har den ikke rettigheder til så kan ikke bare skrive "../../database/databsase.mdb" desværre

Nogle ideer?
Og har prøvet support på unoeuro, men fik ikke noget ud af det, da jeg ikke kan se hvor deres kode skal befinde sig henne.
Avatar billede goose Nybegynder
08. april 2005 - 16:28 #1
I flg. deres supportsider skal du bruge nedenstående kode til at connecte til databasen når den ligger i mappen "database" uden for webscope:

<%
dim conn
function OpenConn( DBPath )

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & DBPath

end function

OpenConn("d:/web/localuser/ditdomæne.dk/database/databasenavn.mdb")
%>

Nu kender jeg ikke til .net, men det virker med standard asp (bruger den selv).

Du bruger såvidt jeg kan se server.mappath, altså set ud fra din "Public_html" mappe hvor du er nød til at bruge den absolutte sti i formatet: d:/web/localuser/ditdomæne.dk/database/databasenavn.mdb

/Goose
Avatar billede bcool Nybegynder
08. april 2005 - 16:43 #2
Har også prøvet at sætte det ind, men fatter ikke hvor det skal stå.

Har brug for et eksempel på en .asxp fil hvor det virker
Avatar billede goose Nybegynder
08. april 2005 - 17:04 #3
Prøv lige og gå ind på:

sConnection ="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:/web/localuser/ditdomæne.dk/database/databasenavn.mdb;"

Husk at rette ditdomæne m.v. i strengen

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
08. april 2005 - 17:04 #4
derr skulle have stået:
Prøv lige og brug denne:

:o)

/Goose
Avatar billede bcool Nybegynder
08. april 2005 - 17:10 #5
'd:\web\localuser\mitdomæne.dk\public_html\database\database.mdb'

Den bliver ved med at tjekke inde i public_html
Avatar billede bcool Nybegynder
08. april 2005 - 17:12 #6
og 'd:\web\localuser\mitdomæne.dk\public_html\database\database.mdb' var selvfølgelig hvad .Net skrev tilbage igen som fejl.
Avatar billede bcool Nybegynder
08. april 2005 - 17:18 #7
Tror sgu jeg har den.
Vender lige tilbage hurtigts muligt
Avatar billede bcool Nybegynder
08. april 2005 - 17:34 #8
Så har jeg fået det til at virke nogenlunde, tak for hjælpen :)
Avatar billede goose Nybegynder
08. april 2005 - 17:45 #9
Det var godt, men det er jo fordi du har public_html med i din streng og det skal du ikke have, den skal se sådan her ud:

d:\web\localuser\mitdomæne.dk\database\database.mdb

/Goose