Avatar billede geertf Nybegynder
08. april 2005 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Besked ved ingen poster ved brug af filter

Det er måske lidt sent på en fredag, men jeg forsøger alligevel:
I en formular bruges et filer til at søge efter bestemte poster, default er frm'en sat til 'intet' hvilket giver ingen poster. Koden ser sådan ud:

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    Me.Filter = "[FuldtNavn] = 'intet'"
    Me.FilterOn = True
    DoCmd.Maximize
End Sub

og

Private Sub knp_Søg_Click() 'Brugerbestemt filter
If Me!tb_SøgeFelt <> "" Then
    Me.Filter = "[FuldtNavn] Like '*" & Me!tb_SøgeFelt & "*'"
    Me.FilterOn = True
Else
    Me.Filter = "[FuldtNavn] = 'intet'"
    Me.FilterOn = True
End If
End Sub

Frm'en viser det i tabelformat. Hvis brugeren indtaster en filter-værdi som resulterer i ingen poster, kan jeg så skrive det i en Msgbox, og hvordan gør jeg?
08. april 2005 - 15:52 #1
Private Sub knp_Søg_Click() 'Brugerbestemt filter
If Me!tb_SøgeFelt <> "" Then
    Me.Filter = "[FuldtNavn] Like '*" & Me!tb_SøgeFelt & "*'"
    Me.FilterOn = True
    If F.RecordsetClone.RecordCount = 0 Then
        MsgBox "Der er ingen poster, som opfylder kriteriet!", vbInformation, "Ingen poster!"
    End If
Else
    Me.Filter = "[FuldtNavn] = 'intet'"
    Me.FilterOn = True
End If
End Sub
Avatar billede geertf Nybegynder
08. april 2005 - 16:13 #2
Perfekt!! der havde lige sneget sig et F. ind men det kunne jo fjernes så let så let. Super!! Jeg må få tjek på den RecordsetClone den er jo svaret på mange ting. Goø weekend!!
08. april 2005 - 16:16 #3
åh, ja. De F'er, de er da heller ikke til at holde styr på !

goø weekend til dig også ;o)
08. april 2005 - 16:59 #4
Lukker du ikke lige spm, Geert?
Avatar billede geertf Nybegynder
11. april 2005 - 11:54 #5
... det gik lige lidt stærkt i fredags, som sagt tak for hjælpen!
11. april 2005 - 11:56 #6
no probs - og tak :o)