Avatar billede futterama Nybegynder
08. april 2005 - 09:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at højrestille et MainMenu Item?

Hej,

Jeg undrer mig lidt over at man ikke umiddelbart kan højrestille et MenuItem i en MainMenu.

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at mit "Help" punkt står ude i højre side, ligesom i Total Commander.

Jeg har forsøgt at indsætte et tomt menupunkt, dvs. med caption sat til en masse space, men så er det jo et punkt man kan klikke på, og når man trykker på det "højrestillede" menupunkt, så fremkommer en stor del af submenuen usynligt uden for formen.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ullesan Nybegynder
08. april 2005 - 11:11 #1
Avatar billede futterama Nybegynder
08. april 2005 - 11:34 #2
ullesan, det virker ikke helt som jeg gerne vil have det, men du får 10 point for dit svar alligevel ;-)

Jeg vil ikke have hele menuen til at være højrejusteret, kun 1 menupunkt. Desuden kommer submenuen stadig udenfor formen ved dit svar.
Avatar billede futterama Nybegynder
08. april 2005 - 11:35 #3
Svar
Avatar billede futterama Nybegynder
08. april 2005 - 11:41 #4
Nå, det ser ud til at jeg må vente på alle svar før jeg kan dele point ud ;-)
Avatar billede ullesan Nybegynder
08. april 2005 - 12:23 #5
du skal have "Help" menuen til at være den sidste i rækken over de forskellige menuer

ved
GetMenuItemInfo(MyMenu, 2, True, MMI);
og
SetMenuItemInfo(MyMenu, 2, True, MMI);

skal tallene være ens, altså 2 ved denne tilfælde, som så skyder menuen til højre...
Tallet angiver indexet på den sidste menu ("help" menuen - husk det starter med 0)

Hvis formen ikke er maximeret så kommer submenuen lidt udenfor det er korrekt, har dog ikke en løsning på det, men ved fuld maksimering af formen er den indenfor