Avatar billede ejensen Nybegynder
08. april 2005 - 08:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mailformular til bordbestilling

Jeg leder efter en mailsender.
Det skal bruges til en bordbestilling, hvor der bare bliver sendt en forespørgelse til restauranten. Det skal også være så den der bestiller får en mailbekræftelse på at bestillingen er blevet sendt.

Det jeg søger er et script hvor det hele er samlet i én fil.
Der skal være 5 felter: Dato, Tid, Navn, Telefon og email

Ha' en god weekend :-)
Avatar billede engin10 Nybegynder
08. april 2005 - 09:33 #1
Her i eksperten for man hjælp til selvhjælp. Her er der noget du kan gå videre med :)

<?php
$Tilhvem = "hans@hotmail.org";
$emne = "Hej";
$besked = "Dette er en test";

mail($Tilhvem, $emne, $besked);
?>
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 10:35 #2
Der er egentlig rigtigt, det enigin10 skriver. men alligevel:
// Du behøver kun at ændre variablen $til, men du kan jo også læse og forstå ;)
<?
if ($bestil == "bestilt") {
  echo "Bordet er bestilt, og du vil modtage en mail som bekrafning.";
  exit;
};
if ($bestil == "fejl") {
  echo "Der skete en fejl i bestillingen, prøv venligst igen.";
};
if ($bestil == "bord") {
  $til = "bestil@din.mail";
  $emne = "Bestil - ". $navn;
  $besked = "Dato: ". $dato_d. "/". $dato_m. "\nKlokken: ". $tid_t. ":". $tid_m. "\nNavn: ". $navn. "\nAntal personer: ". $antal. "\nTelefon: ". $telefon. "\nE-mail: ". $email;
  if (@mail($til, $emne, $besked, "From: ". $email)) {
  @mail($email, "Bestilt bord", "Din bordbestilling er modtaget.", "From: ". $til);
  header("location: ?bestil=bestilt");
  exit;
  };
  header("location: ?bestil=fejl&navn=". rawurlencode($navn). "&antal=". rawurlencode($antal). "&date_d=". rawurlencode($date_d). "&date_m=". rawurlencode($date_m). "&tid_t=". rawurlencode($tid_t). "&tid_m=". rawurlencode($tid_m). "&telefon=". rawurlencode($telefon). "&email=". rawurlencode($email));
  exit;
};
?>
<html>
<head>
<title>Bestil bor på min restuarent</title>
</head>
<body>
<table border="0">
<form method="post" action="?bestil=bord">
<tr>
  <td colspan="2"><h3>Bestil bord</h3></td>
</tr>
<tr>
  <td>Navn:</td>
  <td><input size="25" type="text" name="navn" value="<? echo $navn; ?>"></td>
</tr>
<tr>
  <td>Antal personer:</td>
  <td><input size="2" maxlength="3" type="text" name="antal" value="<? echo $antal; ?>"></td>
</tr>
<tr>
  <td>Dato:</td>
  <td><input size="1" maxlength="2" type="text" name="dato_d" value="<? if ($date_d) { echo $date_d; } else { echo date("d"); }; ?>">/<input size="1" maxlength="2" type="text" name="dato_m" value="<? if ($date_m) { echo $date_m; } else { echo date("m"); }; ?>"></td>
</tr>
<tr>
  <td>Klokken:</td>
  <td><input size="1" maxlength="2" type="text" name="tid_t" value="<? if ($tid_t) { echo $tid_t; } else { echo date("H"); }; ?>">:<input size="1" maxlength="2" type="text" name="tid_m" value="<? if ($tid_m) { echo $tid_m; } else { echo "00"; }; ?>"></td>
</tr>
<tr>
  <td>Telefon:</td>
  <td><input size="8" type="text" name="telefon" maxlength="8" value="<? echo $telefon; ?>"></td>
</tr>
<tr>
  <td>E-mail:</td>
  <td><input size="25" type="text" name="email" value="<? echo $email; ?>"></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><input type="submit" name="submit" value="Bestil"></td>
</tr>
</form>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede ejensen Nybegynder
08. april 2005 - 10:39 #3
Se det var guf - lige sådan noget jeg kan bruge :-)
Der må rodes

tobias_louv - smid et svar :-)

Ha' en fabelagtig weekend
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 10:40 #4
Du må også have en god weekend :D
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2005 - 10:48 #5
Tak :-)