Avatar billede reptil Nybegynder
07. april 2005 - 23:04 Der er 7 kommentarer

php script til txt streng fra mailform fra flash?

Hej Eksperter,
jeg har lavet en mailform i flash, med 4 input_txt felter, og 11 checkboxe, både checkboxe og inputfelter samler deres variabler i een lang streng, som skal POSTES fra flash via denne linie:
-------------------------------------------------------------
feedbackForm.send("/cgi-bin/formmail.pl", "_blank", "POST");
--------------------------------------------------------------
Nu mangler jeg så bare et php script eller hvad der nu duer!! til at modtage denne streng, og oversætte den til en almindelig email.
Her kommer selve txt strengen med alle inputfelter og checkboxe:
-------------------------------------------------------
vvsforhold=false&tagudskiftning=false&tagpartier=false&udnyttelseafg%E5rareal=false&elforhold=false&cykelskur=false&malerarbejde=false&vinduesudskiftning=false&vinduesrenovering=false&facaderenovering=false&trapperenovering=false&visitor%5Femail=lars%40webout%2Edk&visitor%5Ftlf=23243434&visitor%5Fadresse=fuglevang%20123&visitor%5Fname=lars%20pedersen&email%5Fto=info%40web%2Edk
----------------------------------------------------------------
Håber der er en kan lave det...?, det burde jo være ret simpelt.
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2005 - 23:09 #1
PHP parser selv POST værdier i et array. Så hvis det bare skal sendes i en mail som:

Email: noget@noget.dk
Overskrift: noget standard

Her er indholdet:

var1:
værdi1

var2:
værdi2

Og så videre, så er det blot at gemme følgende i en send_email.php:

<?php
$email = "modtager@adresse.dk";
$subject = "Overskift";
$body = "Her er brødteksten:";
foreach ($_POST as $k => $v) {
    $body .= "\n\n$k:\n$v";
}
mail($email, $subject, $body);
?>

Så skal du bare rette din flash til:

feedbackForm.sendAndLoad("send_email.php", feedbackForm, "POST");

Så skulle det virke fint :)

--
Morten Barklund
Avatar billede bromer Nybegynder
08. april 2005 - 01:59 #2
spørgsmålet kunne heller ikke ligge meget bedre til dig :)
Avatar billede reptil Nybegynder
08. april 2005 - 14:20 #3
Hej Barklund, Du kan åbenbart det hele:),Har netop modtaget din nye AS-bog - ser rigtig spændende ud...
Jeg er lidt i tvivl om filen "send_email.php", jeg har lavet den i dreamweaver er det ok?, og Jeg er heller ikke sikker på om den bare skal ligge i roden på serveren sammen med alle swf og html filerne, eller om den skal ind i en af disse folders :
_vit_bin, _vti_cnf, _vit_log, _vti_pvt, _vti_txt ? og er der noget med man skal godkende et eller andet hos sin host, for at kunne bruge php?
Avatar billede barklund Nybegynder
08. april 2005 - 15:16 #4
Læg du den bare ude i roden - og ja, selvfølgelig skal din host rent faktisk tilbyde PHP for at du kan bruge det.
Avatar billede barklund Nybegynder
08. april 2005 - 15:17 #5
Test det ved at lave en phpinfo.php vil kun indeholdende: <?php phpinfo(); ?> og læg den i roden af dit domæne og åbn den i en browser. Hvis du ser en hel masse info, så har du php, ellers ikke :)
Avatar billede reptil Nybegynder
09. april 2005 - 23:35 #6
Hej Barklund, jeg har prøvet dit forslag mange gange nu, og der sker ikke rigtig noget, jeg modtager ikke nogen mail? - jeg har skrevet min egen mailadresse 2 steder det ene sted inde i flashen, og det andet sted i php filen:$email = "min@email.dk";
er det korrekt?
Avatar billede reptil Nybegynder
09. april 2005 - 23:41 #7
Jeg fandt lige denne information vedr.php hos min host, kan du evt. fortælle mig hvad det handler om, for jeg forstår ikke en fløjtende fis af det???
----------------------------------------------------------------
For PHP to function
a.. The rights on the script-file needs to be "chmod 755". Also remember that all folders containing script files need the same rights. a.. The path to the PHP interpreter needs to be the first line in all PHP

scripts: #!/usr/local/bin/php

a.. When you upload script files to the server, please make sure that you transfer them in ASCII format.
Please note that the rights on your PHP scripts can be changed through most FTP clients!