Avatar billede medjeti Nybegynder
07. april 2005 - 19:43 Der er 6 kommentarer

Parseren returnerer XSL istedet for HTML

Hejhej,

Jeg sidder med et underligt problem:
Jeg prøver at implementere en ASP/XML/XSL løsning på en anden server - men siden, som skulle returnere den parsede XML returnerer istedet blot XSL-dokumentet. Indholdet af CDATA-felterne er blevet html-encoded (></a> osv.), men ellers er det nøjagtig som det står i XSL-dokumentet.

Jeg bruger Microsoft.XMLHTTP til at parse XML/XSL og har en mistanke om, at det måske kan være en gammel version, men det er bare en gisning.

Nogen de har en idé om hvad der kan være galt?

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2005 - 02:09 #1
Læg lige lidt kode - f.eks. den ASP stump der transformerer.

/CS
Avatar billede medjeti Nybegynder
08. april 2005 - 11:16 #2
Ok, det er lidt svært at pille ud af kontekst, men hovedtrækkene er:

Jeg loader hhv. XML og XSL således:
set objXMLHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
objXMLHTTP.open("GET", path, false)
objXMLHTTP.send

- og parser dem sammen her:
myHtml = objXMLDoc.transformNode(objXSLDoc)

Det virker fint på min egen server, men ude hos kunden er der pludselig problemer som nævnt ovenfor...
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2005 - 13:55 #3
Garanteret et versionsproblem så - Microsoft.XMLHTTP er ganske rigtig en slags "fallback"... prøv med disse (både lokalt og remote) :

MSXML2.ServerXMLHTTP
MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0
MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0

(Version 4.0 er naturligvis ideel, men ikke altid tilgængelig)

/CS
Avatar billede medjeti Nybegynder
12. april 2005 - 11:04 #4
Okay, vi kom aldrig så langt som at prøve det af - applikationen blev flyttet fra staging-serveren til live-serveren, og så virkede det... dvs. vi fik aldrig konstateret hvad problemet var, men versionsteorien lød ellers oplagt.
Smid et svar hvis du vil have point...
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2005 - 15:30 #5
Tænk ikke på det - brug dem på en "hotdogs"... :-)

/CS
Avatar billede medjeti Nybegynder
12. april 2005 - 16:15 #6
:o)