Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
07. april 2005 - 18:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tabel opsætning

Hej, jeg har brug for lidt hjælp eftersom jeg er helt ny til ASP.
jeg har denne kode som udskriver en tabel ud fra min database :
<table border="0" width="100%" id="table1">

    <tr>
        <td><b>Punkt 1</b></td>
        <td><b>Punkt 2/b></td>
        <td><b>Punkt 3</b></td>
        <td><b>Punkt 4</b></td>
            <td><b>Link</b></td>
    </tr>

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("dvddb.mdb")
strSQL = "select* from DVD ORDER BY TITEL ASC"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write ""
else
Do Until rs.EOF
%>
    <tr>
        <td><%=RS("Punkt1")%></td>
        <td><%=RS("Punkt2")%></td>
        <td><%=RS("Punkt3")%></td>
        <td><%=RS("Punkt4")%></td>
        <td><A HREF="<%=RS("Link")%>" TARGET="_blank"><%=RS("Imdb")%></A></td>
    </tr>
<%RS.MoveNext
Loop
end if

Conn.Close
Set Conn = Nothing%>

</table>

Mit problem er så, at listen den udksriver bliver rimelig uoverskuelig når listen er lang, så det jeg kunne tænke mig, var om man kunne få den til at lave hver anden linie én farve, og så hver anden en anden farve... altså f.eks. skiftesvis blå og hvid
Avatar billede soes Nybegynder
07. april 2005 - 18:43 #1
Et bud kunne være:

Do Until rs.EOF
color = "blue"
%>
    <tr style="background-color: <%= color %>;">
        <td><%=RS("Punkt1")%></td>
        <td><%=RS("Punkt2")%></td>
        <td><%=RS("Punkt3")%></td>
        <td><%=RS("Punkt4")%></td>
        <td><A HREF="<%=RS("Link")%>" TARGET="_blank"><%=RS("Imdb")%></A></td>
    </tr>
<%
RS.MoveNext
if(color = "blue") then
    color = "white"
else
    color = "blue"

Loop
end if

Conn.Close
Set Conn = Nothing%>
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. april 2005 - 18:47 #2
Eller :)

<%
If (i MOD 2 = 0) Then
bg = "#ffffff"
Else
bg = "#eaeaea"
End If
i = i + 1
%>

    <tr style="background-color: <%=bg%>;">
        <td><%=RS("Punkt1")%></td>
        <td><%=RS("Punkt2")%></td>
        <td><%=RS("Punkt3")%></td>
        <td><%=RS("Punkt4")%></td>
        <td><A HREF="<%=RS("Link")%>" TARGET="_blank"><%=RS("Imdb")%></A></td>
    </tr>
Avatar billede ikersen Nybegynder
07. april 2005 - 18:53 #3
Mit bud er:

<tr style="fedtegrever er liflige"< TARGET></td>
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. april 2005 - 18:58 #4
Jah,

så fik eksperten.dk igen en stand-up komediens :)
Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
07. april 2005 - 19:08 #5
Tak for svaret nythjem, det virker, tildels.. soes, dit svar kan jeg ikke få til at virke overhovedet, den vil slet ikke gå ind på siden når jeg bruger din kode...
jeg har så valgt koden fra nythjem, men..... nu er der sådan nogle streger imellem hver felt, altså jeg har de 5 felter i hver linie, og der er en streg imellem hver felt på 1 pixel, som har baggrundsfarven på siden... er det ikke muligt at fjerne den så de står klods op af hinanden ? tableborder står til 0
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. april 2005 - 19:11 #6
Super :)

Men 15 point er nok til sådan et spørgsmål.

Det skyldes, at du ikke har indstillet din padding og spacing i tabellen. Men det gør du let.

<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" id="table1">
Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
07. april 2005 - 19:21 #7
Mange tak for hjælpen...
15 point, ok, jeg bruger ikke eksperten normalt.. et par gange om året, så ved ikke lige hvad lejet ligger på, vidste desuden ikke om det var et svært spørgsmål eller ej.. kunne jo tænkes det slet ikke kunne lade sig gøre med den kode jeg brugte, så lidt som jeg kender til asp
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. april 2005 - 19:27 #8
Alt kan lade sig gøre, det er jo kun teknik :)

Tak for points |%>