Avatar billede decrypto Nybegynder
07. april 2005 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan submitter jeg en form til en anden side?

Et ret simpelt spørgsmål. Jeg har en form jeg gerne vil submitte til en anden side, men det hjælper ikke at skrive et andet side navn i 'action'. Hvad skal jeg gøre??

-------------- Kode ---------------

<!-- FORM -->
<form id="SoegForm" method="post" action="produkt_lst.aspx" runat="server">
                                    <asp:textbox id="SoegStreng" runat="server"></asp:textbox>
                                    <asp:button id="BtnListe" onclick="SubmitBtn_Click" runat="server" text="Hent listen"></asp:button>
                                    <asp:button id="BtnCart" onclick="CartBtn_Click" runat="server" Text="Indkøbskurv"></asp:button>
                                    <asp:button id="btnEmptyCart" onclick="EmptyCartBtn_Click" runat="server" Text="Tøm indkøbskurv"></asp:button>
</form>
<!-- FORM -->

------------------------------

Jeg bliver ved med at kalde default.aspx istedet for produkt_lst.aspx. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede ronja7 Nybegynder
08. april 2005 - 14:44 #1
Hele ideen med postbacks i ASP.NET er at koden holdes i een side. Nogle ASP-nostalgikere savner det dog åbentbart så meget at Cross-page postbacks er lovet tilgængeligt i VS 2005.

Hvis du absolut vil bruge en anden side til at fange din form, er du nødt til f.eks. at lave et Response.Redirect med querystrings, men det er jo ikke meningen.
Avatar billede decrypto Nybegynder
08. april 2005 - 22:53 #2
Man kan også lave en server.transfer og hente værdierne ved at lave properties på de to klasser (sider). Alt behøver jo ikke ske på een side. Et ASP.NET site behøver ikke operere på een enkelt side (default.aspx). For at strukturere, organisere, overskueligøre kode, mener jeg stærkt at man skal dele koden op i sider.

Er der modstridende argumenter lytter jeg gerne....
Avatar billede burningice Nybegynder
11. april 2005 - 16:43 #3
eneste man skal passe på med Server.Transfer er at browseren stadigvæk tror at det er den første side den ser, så derfor vil alle relativer stier m.m. gå i ged, hvis at side2 ligger i en anden mappe i forhold til side1.
Avatar billede burningice Nybegynder
14. april 2005 - 11:00 #4
btw, prøv at kig på den her: http://www.metabuilders.com/Tools/CustomForm.aspx
Avatar billede decrypto Nybegynder
30. april 2005 - 16:00 #5
Mange tak for input cyberfessor :o)
Avatar billede burningice Nybegynder
02. maj 2005 - 14:13 #6
ingen problem :)