Avatar billede gala Nybegynder
07. april 2005 - 12:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

window.navigate virker ikke

Hey!
Jeg skal såmnd bare have åbnet en url i det eksisterende windue. Det her er det eneste jeg kan få til at virke:
function seturl()
    {
        url="opretstudieplan.htm";
        if(document.form1.del.checked==true){
            url="opretdelprojekt.htm";
        }
            window.open(url);
    }

Og window.open laver selvfølgelig et nyt vindue til mig. Er det ikke noget med at man skal erstatte det med window.navigate()? Kan bare ikke få det til at virke!

På forhånd mange tak!
Gala
Avatar billede bromer Nybegynder
07. april 2005 - 12:01 #1
window.location = url
Avatar billede gala Nybegynder
07. april 2005 - 12:02 #2
Der sker absolut ingenting :((
Avatar billede bromer Nybegynder
07. april 2005 - 12:05 #3
Er du sikke rpå at du når ned til den del af koden? Så vidt jeg kan læse i [1] er det rigtigt nok.

[1] http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_window_ref30.html
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2005 - 12:06 #4
function seturl() {
        url="opretstudieplan.htm";
        if(document.form1.del.checked==true){
            url="opretdelprojekt.htm";
        }
        window.location.href = url;
}

Er måske lidt pænere - men der burde nu virke :)
Avatar billede gala Nybegynder
07. april 2005 - 12:09 #5
Synes også det er meget meget meget underligt!
Er ret sikker på at den når ned i koden, for det virker jo med window.open
Har prøvet de andre gode forslag, men den vil ikke. Sidder bortset fra det i dreamweaver - ken det gøre ngoet?
Gala
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2005 - 12:15 #6
Du tester det vel i en browser?
Avatar billede gala Nybegynder
07. april 2005 - 13:01 #7
ja det gør jeg :)
Avatar billede gala Nybegynder
07. april 2005 - 13:09 #8
hov, jeg prøver at hæfte det hele på en knap - er det måske forkert?
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2005 - 13:20 #9
Ja, din funktion bør ikke ligge på knappen, smid den op i head i en script blok. Ellers er det jo bare (fra et link):

<a href="#" onclick="window.location.href = document.form1.del.checked ? 'document.form1.del.checked' : 'opretstudieplan.htm';">Klik mig!</a>

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede gala Nybegynder
07. april 2005 - 13:27 #10
tak for svar.
Men det lykkedes mig faktisk at få hægtet det på en knap - den skulle sådan set bare slås fra at have en submit funktion (i dreamweaver) til at have none - så virker det hele lige spludselig! Men tak for hjælpen! Svar lige så jeg kan smide point over.
Tak for tid!
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2005 - 13:38 #11
Hvem vil du så acceptere? ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2005 - 14:10 #12
Wee, tak :)