Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
07. april 2005 - 10:08 Der er 3 kommentarer

få SDO_GTYPE fra SDO_DIFFERENCE

http://download-west.oracle.com/otn_hosted_doc/intermedia/inter.816/a77132/sdo_objg.htm#857514

ses eksemplet:
-- Return the topological difference of two geometries.
SELECT SDO_GEOM.SDO_DIFFERENCE(c_a.shape, m.diminfo, c_c.shape, m.diminfo)
  FROM cola_markets c_a, cola_markets c_c, user_sdo_geom_metadata m
  WHERE m.table_name = 'COLA_MARKETS' AND m.column_name = 'SHAPE'
  AND c_a.name = 'cola_a' AND c_c.name = 'cola_c';

Denne query returnerer en polygon.
hvordan udbygger jeg denne query så den kun returnerer f.eks. SDO_GTYPE fra denne polygon!?!
Avatar billede pgroen Nybegynder
03. maj 2005 - 14:05 #1
En bondeløsning:

SELECT subsel.gdiff.sdo_gtype
  FROM (SELECT SDO_GEOM.SDO_DIFFERENCE (c_a.shape, m.diminfo, c_c.shape, m.diminfo) gdiff
          FROM cola_markets c_a, cola_markets c_c, user_sdo_geom_metadata m
        WHERE m.table_name = 'COLA_MARKETS'
          AND m.column_name = 'SHAPE'
          AND c_a.NAME = 'cola_a'
          AND c_c.NAME = 'cola_c') subsel;

Bemærk brugen af aliaser'ne "subsel" og "gdiff"; aliaser skal tit bruges i forb. med objekter, selv om det umiddelbart virker overflødigt...
Avatar billede pgroen Nybegynder
28. juni 2005 - 08:40 #2
Virkede det ?
Avatar billede pgroen Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:57 #3
Halloo ?