Avatar billede macho Praktikant
06. april 2005 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Visning af aktuel båndbredde på hjemmeside

Jeg søger et programmel der kan vise mit aktuelle brug af båndbredde på en hjemmeside. Målingen skal helst være på selve netkortet og "output" skal helst være i jpg eller gif. Visningen behøver ikke være helt "dynamisk", et program der gemmer en måling hver 5-10 sek. er også fint. Programmet skal kunne køre på windows os. nogle bud?

mvh.
Avatar billede scardk Nybegynder
07. april 2005 - 01:50 #1
Hey!

Prøv og ta en kigger på programmet MRTG. Det findes på adressen;
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/

Det er lidt besværligt at implementere, men når det er sat op, så kører det super.

Programmet er oprindeligt skrevet til linux, men på hjemmesiden jeg linkede til før er der guides til opsætning under windows.

Held og lykke. :-)
Avatar billede jgni Nybegynder
08. april 2005 - 16:26 #2
Men bemærk lige at det kræver en router der understøtter SNMP.
Altså ikke Linksys og Netgears de mindste.
Avatar billede macho Praktikant
08. april 2005 - 22:32 #3
Træls, at jeg så har en BEFSR41, hvor det ikke virker på!
Avatar billede jgni Nybegynder
08. april 2005 - 22:47 #4
Og den ved jeg så helt sikkert ikke virker. For det er sådan en jeg lige er gået af med. Har du den igennem TDC?
Avatar billede jgni Nybegynder
08. april 2005 - 22:50 #5
Så du har nok desværre tabt.
Avatar billede macho Praktikant
08. april 2005 - 22:53 #6
Hvad mener du med "Har du den igennem TDC?" ? Jeg har ikke købt den igennem TDC, men jeg har abonnement hos TDC!
Avatar billede jgni Nybegynder
08. april 2005 - 22:54 #7
Oki. Bare nysgerrig. Det er deres tidligere standard-router til trådløs for private kunder.
Avatar billede macho Praktikant
21. november 2005 - 20:24 #8
Må hellere få lukket her - spørgsmålet er ikke længere aktuelt for mig, men jgni svarede jo og guidede mig derhenad...
Avatar billede jgni Nybegynder
21. november 2005 - 22:46 #9
Takker for point.