Avatar billede phil- Nybegynder
06. april 2005 - 20:19 Der er 24 kommentarer

Køb af mobil

Jeg har fornyligt været så kvajet at lade min telefon ligge i toget, og står derfor og mangler en ny, men...!

Markedet er jo fuldstændigt uoverskueligt, og jeg gider ikke blive taget i røven, så derfor håber jeg på at i måske ved bedre.

Jeg har været forbi diverse auktioner for at se om der måske der var nogle penge at hente, og det er der, men ikke nok til at jeg vil købe en brugt!

Den jeg indtil videre har udset mig er en Nokia 7260 med debitel abonnement, i Bilka. Alt i alt kommer den til at koste mig ca. 2000 kr, i de kommende 6 måneder, så vidt jeg kan forstå.

En anden telefon jeg også synes er meget fiks er Samsung E700, men jeg ved ikk....

Jeg vil helst gerne have en telefon af nyere dato, såsom de to nævnte, men hvis i har noget helt tredje oppe i ærmet, så må i meget gerne fortælle om det..!

-Philip
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. april 2005 - 21:00 #1
hvad skal den kunne? Eller er det lige meget, bare den er lækker at se på? Jeg vil anbefale dig at kikke på Siemens.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
07. april 2005 - 08:23 #2
Jeg har faktisk en næsten ny simens m65 (fritids/håndværker)telefon. den er stød, støv og vandtæt som man siger.
Jeg brugte den i 3 måneder, men vandt så en anden i en konkurrence, og bruger så den nu.
Der medfølger alt.
og prisen kan vi altid snakke om, plus den er ikke sim-låst, da jeg ikke køber telefoner som er låst.
Se den her: http://www.mobilsiden.dk/telefoner/show.php?visSide=1282
Avatar billede phil- Nybegynder
07. april 2005 - 12:02 #3
Tjaa.. hovedsagen er prisen, men den skal selvfølgelig også være rimelig hip. Det er mere det marked, med alle de forskellige abonnements typer jeg ikke kan overskue, og håbede en anden havde sat sig ind i.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2005 - 12:36 #4
Køb en uden abbonement, prisen bliver alligevel den samme i sidste ende. Desuden skal de oplyse hvad prisen er de første 6 måneder, alt incl. Nye regler.....
Avatar billede lonepeter Novice
07. april 2005 - 21:56 #5
Min oplevelse er at det oftest bedst kan betale sig at købe en mobil med telia express abonnement, hvis du sender en del sms´er. Dels har de relativ lav abonnement, fri sms og rimelige priser på opkald og finder man de rigtige mobiler er de også blandt dem med størst tilskud...

Personligt kunne jeg ikke finde på at købe en debitel, jeg synes ikke rigtig at der er noget at hende der.

Har selv to nokia, en 6230 og en lidt mere skrabet model 6020 begge to er glimrende telefoner, jeg tror teknisk at 6230 minder meget om den nokia du overvejer...

Det var så min mening om den sag... ;-)
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 21:42 #6
Efter min erfaring er telia det værste lort jeg nognesinde har involveret mig i, har aldrig før fået så mange regninger og så store. Og mange af mine venner har også været der og fortrudt stort! Jeg har skiftet til telmore og det er det bedste valg jeg længe har gjort, Man tanker selv op derinde eller også kan man vælge at få det gjort automatisk, der kan man også få fri sms og det er for 100 kr om md..ikk 100 plus moms som telia....det skulle du ta at tjekke ud på www.telmore.dk og hvis du gerne vil sammenligne priserne på de tlf der er på markedet, så er denne side rigtig god...www.mobilpriser.dk/.. når du kommer ind på startsiden scroller du lidt ned og der står -find en modil der passer til dig- så kan du sammenlige priser fra næsten alle de steder mobilen bliver solgt og se hvor den er billigst..
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 21:49 #7
Det var lige hovsa fik vist skrevet det lidt forkert, telia har ik fri sms for 100 kr men abb koster 120 kr plus moms (altså telis ekspress abb) og alt hvad du taler for bliver også plus moms så det kommer lige til at koste lidt mere end man regner med...satans selskab..:0)
Avatar billede lonepeter Novice
08. april 2005 - 21:56 #8
>precius, ja jeg kan nu ikke tilskrive mig din harmfulde fremfærd mod telia... ;-)

Jeg har haft abonnement hos dem af flere omgange af 6 mdr. og derefter skiftet til telmore når bindingerne er ophørt, det er klart min holdning at det er det der bedst kan betale sig hvis man regner det hele sammen og gerne vil have en ny mobil.
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 22:17 #9
Hver mand sin mening.. :0) Har lige tjekket telia´s hjmmeside ud..
--------------------------------------------------------------
Her er priserne på nokia 7260 med deres forskellige abb.
---------------------------------------------------------------
1399 kr. med Go minimum forbrug 299 kr./md. i 6 mdr. luk info

Med et minimumsforbrug på 299 kr./md, kan du f.eks. ringe 7 minutter, sende 1 MMS og 5 SMS'er hver dag, uden at din regning bliver højere.

Nokia 7260                                  1399 kr.
Abonnement 0 kr./md. i 6 md.                  0 kr.
Minimumsforbrug 299 kr./md. i 6 md.        1794 kr.
Oprettelsesgebyr                              99 kr.

Samlet mindste udgift i bindingperioden    3292 kr
----------------------------------------------------------------------------
1599 kr. med Go minimum forbrug 199 kr./md. i 6 mdr.

Med et minimumsforbrug på 199 kr./md, kan du f.eks. ringe 5 minutter og sende 10 SMS'er hver dag, uden at din regning bliver højere.

Nokia 7260 1599 kr.
Abonnement 0 kr./md. i 6 md. 0 kr.
Minimumsforbrug 199 kr./md. i 6 md. 1194 kr.
Oprettelsesgebyr 99 kr.

Samlet mindste udgift i bindingperioden 2892 kr.

------------------------------------------------------------------

1699 kr. med Xpress Fri SMS med Telia Xpress

Nokia 7260 1699 kr.
Abonnement 120 kr./md. i 6 md. 720 kr.
Minimumsforbrug 0 kr./md. i 6 md. 0 kr.
Oprettelsesgebyr 99 kr.

Samlet mindste udgift i bindingperioden 2518 kr
-----------------------------------------------------------------
1799 kr. med Go minimum forbrug 99 kr./md. i 6 mdr

Med et minimumsforbrug på 99 kr./md, kan du f.eks. ringe 2 minutter og sende 5 SMS'er hver dag, uden at din regning bliver højere.

Nokia 7260 1799 kr.
Abonnement 0 kr./md. i 6 md. 0 kr.
Minimumsforbrug 99 kr./md. i 6 md. 594 kr.
Oprettelsesgebyr 99 kr.

Samlet mindste udgift i bindingperioden 2492 kr.
------------------------------------------------------------------
1899 kr. med Go minimum forbrug 39 kr./md. i 6 mdr.
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 22:18 #10
der kommer mere..2 min
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 22:34 #11
1899 kr. med Go minimum forbrug 39 kr./md. i 6 mdr

Med et minimumsforbrug på kr. 39/md, kan du f.eks. ringe 1 minut og sende 1 SMS hver eneste dag, uden at din regning bliver højere.

Nokia 7260 1899 kr.
Abonnement 0 kr./md. i 6 md. 0 kr.
Minimumsforbrug 39 kr./md. i 6 md. 234 kr.
Oprettelsesgebyr 99 kr.

Samlet mindste udgift i bindingperioden 2232 kr
-----------------------------------------------------------------

Hvis man så sammenligner med telmore....

Ta f.eks første abb. go minimun

Hvor du for de 299 kr pr måned kan ringe for 7 minutter, sende 1 MMS og 5 SMS'er hver dag.

og køber tlf til 1399.

Med telmore bliver 7 min taletid, 5 sms og 1 mms til 160.50 kr.pr måned.

og man kan købe tlf for 1994 kr hos mobiltelefon.dk.

Slutudregning:

Besparelse på 6 mde ved at vælge telmore  (140 kr om måneden)  840 kr
Prisforskel mellen mobilerne                                  600 kr

Besparelse ialt                                                240 kr

Nu håber jeg ik jeg har regnet forkert..:0)

Men kan du se min point, og sådan er det, også med de andre af deres abb.
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 22:36 #12
man kan ringe 180 min mere med telmore.. altså hele 3 timer..det er meget syntes jeg.
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 22:40 #13
hey man sparer ski da egentlig mere for Samlet mindste udgift i bindingperioden er  3292 kr ved telia, men den ville kun være på 2960 kr ved telmore..glemte lige at hos telia skal man også betale for oprettelse, det skal man ikke hos telmore.
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 22:58 #14
Så min konklusion er at hvis man regner det hele sammen og gerne vil have en ny mobil så er telmore billigst.
Og også hvis det skal være på længere sigt for telmores priser slår telia på alle punkter.
Avatar billede precius Nybegynder
08. april 2005 - 23:20 #15
Har også lige regnet lidt på tilbuddet fra debitel..

Hvis man skulle sammenligne dem med de to andre selskaber, telia og telmore og man gå ud fra samme antal minutter og sms og mms som i telias go minimun abb.på 6 mdr ser det sådan her ud.

Telia: 3292 kr
Telmore: 2960 kr
Debitel: 3201 kr

De 2.162,00 kr som står der er Samlet mindste pris i 6 måneder i debitel annoncen er jo uden taletid, så hvis man lægger den til kommer man lige et hop op i pris.

hmm kan man se at jeg brænder lidt for sagen som jeg skriver og skriver...:0)
Avatar billede lonepeter Novice
09. april 2005 - 11:52 #16
> precius, jeg skal lige starte med at sige at jeg også er stor tilhænger af telmore, men det kan nu altså til tider godt betale sig at vælge et xpress abonnement i 6 mdr. jeg har lavet et lille regnestykke hvor jeg har sammenlignet en nokia 6020 uden abonnement med telmore og en med express abonnement.

Hvis du taler 5 minutter om dagen og sender 10 sms pr. dag i 6 mdr så har du sparet 511,- over en periode på 6 mdr. på grund af det store tilskud telia giver til telefonen, den koster 299 + 99 i oprettelse og koster 1495 uden abonnement, billigste pris på mobilpriser.dk

Det er klart at det hele afhænger af hvor meget man taler pr. dag og hvor mange sms´er man sender, taler man f.eks. 15 minutter om dagen og sender kun 1 sms pr. dag, så viser det så ender regnestykket med at telia samlet er 263,- dyrere over en periode på 6 mdr.
Avatar billede precius Nybegynder
09. april 2005 - 12:05 #17
Ja vil give dig ret i at med andre tlf kan det sikkert godt betale sig i nogle tilfælde, men lige i det tilfælde her mener jeg at den tlf som phil havde udset sig 7260 ville være billigere med telmore.. og som du nok har regnet ud hader jeg telia så det var egentligt rart lige at få raset lidt ud..:0)
Avatar billede lonepeter Novice
09. april 2005 - 13:23 #18
:-)
Avatar billede phil- Nybegynder
09. april 2005 - 18:49 #19
Jeg er slet ikke mere forvirret nu :o)
Avatar billede lonepeter Novice
09. april 2005 - 19:39 #20
> phil

Ja, vi har virkelig hjulpet dig ikk´;-)

Nej problemet er jo at det ikke er så lige til at sige hvad der er et godt køb/abonnement og hvad der ikke er. Det kommer an på hvilken telefon du vil have og hvor meget du taler og sms´er

Prøv at skriv hvor meget du normalt taler og sms´er og find en telefon du gerne vil have så kan vi jo nemmere prøve at regne lidt på det.

Sms´er du meget er det et andet abonnement du skal have end hvis du taler meget og hvis du skal have en mobil som selskaberne ikke giver så stort tilskud til så kan det sikkert bedst betale sig at vælge en uden abonnemet som precius også taler for...
Avatar billede lonepeter Novice
09. april 2005 - 19:41 #21
Undskyld iøvrigt hvis vi har fået dit indlæg til at gå lidt op i hat og briller.. :-)
Avatar billede phil- Nybegynder
10. april 2005 - 10:50 #22
Hehe..

jeg har fundet ud af det enten skal være en Nokia 6230 eller en Samsung E700. Og så vidt jeg kan se så er Samsung'en ca 300,- kr billigere i sidste ende. Jeg overvejer også at købe den helt uden abonnement, men jeg har stadig min tvivl..
Avatar billede lonepeter Novice
10. april 2005 - 11:14 #23
Ja, jeg vil vælge nokia´en, men jeg er nu også inkarneret nokia fan, har i gennem tiden haft 9 forskellige, hvor nogle virkelig har været gode og andre har været af yderst dårlig kvalitet. Den 6230 jeg har nu synes jeg bestemt ligger i den bedste ende hvad kvalitet angår.

Men hvilket abonnement du skal vælge afhænger jo af hvor meget du regner med at tale og sms, det tilbud der ser ud til at være det bedste i selskabernes udregning kan meget vel ende med at blive det dyreste i sidste ende...
Avatar billede precius Nybegynder
10. april 2005 - 18:18 #24
Jeg er også stor nokia fan her, har vist aldrig ejet andet end det..har også selv en 6230 i øjeblikket som jeg er meget glad for. Samsungen kan vist heller ik så meget som den.