Avatar billede thomas_nj Nybegynder
06. april 2005 - 17:42 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Ordsprog om at tro man er ekspert

Hej eksperter.

  Jeg står lige og mangler en talemåde / ordsprog eller lign. for at folk kun har set en lille del men tror de er eksperter.
  Eksempelvis at de efter at have lyst Fysik for dummies begynder at tro de kan snakke med om advanceret atomfysik.
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2005 - 17:47 #1
man skal ikke slå større brød op, end man kan bage (kan egenligt godt bruges her synes jeg), og den med XXX bliv ved din læst (kan ikek lige huske hvad det er for en profession man siger det om)
Avatar billede dmcn Praktikant
06. april 2005 - 17:50 #2
Man siger det om skomagere - de stakkels mennesker. :)
Avatar billede mat Nybegynder
06. april 2005 - 17:50 #3
screem_brille > det er vist en skomager? ;)
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2005 - 18:11 #4
jeps det er da rigtigt ;)
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
06. april 2005 - 18:13 #5
kunst er noget man ikke kan, og kan man det, er det ingen kunst. (vist nok Storm P?9
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. april 2005 - 18:37 #6
Der er langt fra søkort at læse til skib af fører
Avatar billede lonepeter Novice
06. april 2005 - 19:03 #7
>bufferzone, er den ikke lidt hjemmelavet...? ;-)

Er det ikke "Et er skib at føre - noget andet søkort at forstå" du tænker på? Det har jo en lidt anden mening...
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. april 2005 - 19:05 #8
Om din eller min er rigtig kan jeg ikke lige huske, men det er noget i den retning. Jeg ville jo mene at det er meget lettere at forstå et søkort end af føre et skib og at søkortet er en forudsætning for føringen, men jeg er ikke sikker
Avatar billede edvardj Novice
06. april 2005 - 19:12 #9
10 ryk i banditten er bedre end 10 banditter i ryggen  :-)
Avatar billede lonepeter Novice
06. april 2005 - 19:12 #10
Tja, min udgave, forstår jeg som følger, "en hver idiot kan sætte sig ud i en bil og køre den, men det kræver viden og erfaring at overholde færdselsreglerne og komme sikkert frem"
Avatar billede sharkman Nybegynder
06. april 2005 - 20:14 #11
Man skal krybe før man kan gå.
Erfaring er den bedste læremester.
Avatar billede big_mamma Nybegynder
06. april 2005 - 21:19 #12
en skæv kan også pisse lige :-)
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
07. april 2005 - 00:38 #13
Spis aldrig den gule sne.  Som grønlænderbørn altid indskærpes!
07. april 2005 - 11:01 #14
En Ekspert er bare en tidligere Pert.
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. april 2005 - 12:07 #15
LOL hehe nice one :)
Avatar billede gratis Nybegynder
08. april 2005 - 08:43 #16
Thou shalt not fear! The experts art here!
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
16. april 2005 - 21:46 #17
tak for hjælpen. I må undskylde, jeg havde helt glemt dette spørgsmål