Avatar billede ankersan Nybegynder
06. april 2005 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gotoandplay frame ved hjælp af parameter i link

Jeg har en flashfilm som er bygget op af 6 forskellige scener. På min hovedscene har jeg lavet nogle frames der henviser til hver af disse scener.
Hvs man kommer fra bestemte html-sider, sender jeg nogle parametre med som skal bestemme hvilken scene man går til.
Når man loader flashen vil jeg gerne have at den checker om der er en af de parameter med, og hvis der fx er parametren "nyt" med går den til scene 3, er "gammel" med går den til scene 5

... alterativt ville jeg meget gerne hvis man kunne linke direkte til frame 5 i den scene jeg vil kalde, men det ved jeg ikke om er muligt???

Men mt spørgsmål er altså: hvordan hiver jeg parametren ind i flashen, og hvordan får jeg den til at gå il min ønskede frame eller bedre endnu til frame 5 i den scene som paramtren bestemmer!!

håber i kan hjælpe

vh
.Ankersan
Avatar billede barklund Nybegynder
06. april 2005 - 13:20 #1
Scener er noget hejs - jeg er ked af at sige den, men sådan er det.

Du kan dog godt lave hvad du vil, men du ville blive gladere for at bruge movieclips og kun en scene.

Men hvis du for eksempel skriver noget med:

min.swf?scene=nyt&frame=47

Så kan du i flash skrive:

if (scene !== undefined) {
    if (frame === undefined) {
        frame = 1;
    }
    switch (scene) {
    case "nyt":
        gotoAndStop("scene 3", frame);
        break;
    case "gammel":
        gotoAndStop("scene 5", frame);
        break;
    }

Sådan kan du gøre det :)

--
Morten Barklund
Avatar billede ankersan Nybegynder
06. april 2005 - 14:28 #2
Perfekt...
Det var lige det der skulle til!!
Smid mig et svar, så får du dine points :)
Avatar billede barklund Nybegynder
06. april 2005 - 15:33 #3
Men scener er stadig noget hejs!
Avatar billede barklund Nybegynder
06. april 2005 - 15:33 #4
Hov
Avatar billede ankersan Nybegynder
06. april 2005 - 15:35 #5
Got it... Scener stinker, vil fremover holde mig til movieclips