Avatar billede thomass Nybegynder
22. april 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet me linux

hey jeg skal på nettet med mit linux (red hat).
linux har fundet mit modem. har oprettet en ppp
og sat mit brugernavn kodeord ind ?..
nr jeg starter usernet ringer den op kommunikere med den anden server
og logger ned igen ???
hvad mangler jeg at gøre ?!
Avatar billede jumper Nybegynder
23. april 1999 - 15:46 #1
Jeg kan ikke se ud fra din beskrivelse hvad problemet er.

Men, kig på http://www.sslug.dk/linuxbog/

Det er en totalt fed linux bog, der også dækker hele delen med at komme på internet.

Der skulle du gerne finde et svar på dit problem.

/Thor
Avatar billede morgoth Nybegynder
28. april 1999 - 12:40 #2
Det er rigtigt vigtigt at du sætter ip adresserne op på DNS... du kan som regel finde dem hos den udbyder du nu har.

Jeg har selv haft samme problem, og det blev løst på denne måde.

good luck.... m8

/MrG!
Avatar billede jjuhl Nybegynder
10. maj 1999 - 13:43 #3

check følgende:

filen "/etc/resolv.conf" skal indeholde 3 linier som ligner nedenstående:

search udbydersdomain.dk
nameserver 130.135.1.45
nameserver 129.64.100.90

indsæt selv de korrekte værdier.

check desuden også, at du har PPP support i din kerne (evt som loadable module).

check også opsætningen af din com port med kommandoen "setserial".

check også at du har et entry for localhost i din routetable. og, at du adder ppp interfacet som default gw når forbindelsen er oprettet.

du kan også tage et kig i logfilerne (under /var/adm/log/ ) for at se hvilke fejlmeldinger du får.

Mvh.
Jesper Juhl
Avatar billede desdic Nybegynder
19. maj 1999 - 00:13 #4
Hvis du får problemer med DNS'en kan det være at du bruger teledanmark .. de DNS adresser de oplyser på pakken er ukorekte eller virker ikke ordenligt. find derfor en anden internet udbyders dns

Mvh
Kim
Avatar billede softice Nybegynder
31. maj 1999 - 19:38 #5
Hejsa

Så'en har jeg sat min conf op (get2net)

#/etc/resolv.con
search hjnpc.net simba www.get2net.dk
nameserver 127.0.0.1
nameserver 195.82.195.101

Jeg har lavet et interface via "control-panel" i X. Som jeg har kaldt ppp0, idet (via X) har jeg sat min password/username op (huske!.. PAP auturtration (forket stavet, men bær over med mig).

Så kommer jeg på nettet via "ifup ppp0" og af nettet via "ifdown ppp0"

cya SoftIce

SoftIce - Eu.undernet.org
Avatar billede zorg Nybegynder
01. juni 1999 - 23:15 #6
Du bruger vel pap auth?
Avatar billede gozar Nybegynder
03. juni 1999 - 12:44 #7
Jeg har samme problem bort set fra at modemmet ikke disconetter igen..
Jeg konfiguret linux til de dns servere min udbyder bruger men kan stadig ikke surfe!!!!!