Avatar billede linemus83 Nybegynder
06. april 2005 - 10:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pop-up vindue

Hejsa,

Jeg har lavet et pop-up vindue før, men kan nu ikke huske, hvordan man gør. Men det skal laves vha. Redirect og med linien:

Response.Redirect("Kvittering.aspx?brugernavn=" + brugernavn + "&beloeb3=" + beloeb3);

Èn, der kan hjælpe? :-)

Mvh LIne
Avatar billede jokkejensen Novice
06. april 2005 - 11:39 #1
Response.write=("<script language=javascript>window.open('Title','Kvittering.aspx?brugernavn=" + brugernavn + "&beloeb3=" + beloeb3')</script>";

noget i den stil...
Avatar billede linemus83 Nybegynder
06. april 2005 - 11:45 #2
Ja, den der virker i hvert fald slet ikke ;-)
Avatar billede jokkejensen Novice
06. april 2005 - 11:50 #3
Response.Write=("<script language=javascript>window.open('Title','URL')</script>";

Sådan skal den laves... skriv selv url og titel så..

i det tidligere eksempel skrev jeg Response.write med lille w...
Avatar billede jokkejensen Novice
06. april 2005 - 11:52 #4
Response.Write=("<script language=javascript>window.open('Title','Kvittering.aspx?brugernavn=" + brugernavn + "&beloeb3=" + beloeb3 + "')</script>";

hvad med den ?
Avatar billede linemus83 Nybegynder
06. april 2005 - 11:55 #5
Virker ikke - write udskriver jo til skærmen
Avatar billede jokkejensen Novice
06. april 2005 - 12:10 #6
ja det skal den også....

prøv lige med:

Response.Write=("<script language=javascript>window.open('Title','Kvittering.aspx')</script>";

du kan på ingen måde bruge Response.Redirect ......

http://www.google.dk/search?hl=da&q=response.redirect+%2Btarget&meta=
Avatar billede linemus83 Nybegynder
06. april 2005 - 12:11 #7
Jo, man kan - for jeg har jo gjort det før - og der indeholdt den Redirect.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. april 2005 - 13:14 #8
okay, så kan jeg ikke hjælpe....

Response.Redirect virker kun med en url, og vil umuligt kunne åbnes i et nyt vindue eller popup.. det skal gøres gennem javascript, og gennem Response.Write..

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemWebHttpResponseClassRedirectTopic1.asp
Avatar billede linemus83 Nybegynder
06. april 2005 - 14:58 #9
.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2005 - 15:45 #10
du kan på ingen måde have fået en Response.Redirect til at åbne et nyt vindue, det kan bare ikke lade sig gøre. Det der sker ved et Response.Redirect er at serveren sender en lille meddelelse til browseren om, at "hey kammerat, vil du ikke være flink og gå hen på den her side?".

Hvis din side skal åbnes i et NYT vindue skal du enten bruge

<a href="hej" target=_blank"> (dette åbner nyt vindue når man KLIKKER på linket
eller
windows.open(dinside.aspx); (dette er noget kode der åbner et nyt vindue når det udføres, bemærk at det skal udføres på klienten, da der ikke skal åbnes noget vindue på serveren).
Avatar billede jokkejensen Novice
08. april 2005 - 19:56 #11
lykkedes det med Response.Redirect ?