Avatar billede withli Nybegynder
06. april 2005 - 10:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

shell script programmering

Hejsa.

Jeg skal teste på om der er kommet en fil med et variabelt navn ved bare at filen hedder requests_xxx hvor at xxx er et variabelt nummer.

Hvordan kan jeg undersøge om der er kommet en fil idag, og hvis der ikke er kommet en fil i dag, så få den sendt via mail?

Jeg har forsøgt mig lidt med et perl script men jeg syntes ikke rigtigt at det hjælper noget, har lidt problemer med at få det helt til at virke som jeg vil havde det, nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede withli Nybegynder
06. april 2005 - 13:36 #1
Fikset selv :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. april 2005 - 13:58 #2
også her men den sidste del gav ikke rigtigt mening ..hvordan kan man sende en fil med mail der ikke er kommet.... ;)

men hvis andre skullle få brug for at teste om en fil findes så kan det gøres sådan her

if [ -f request_$1 ]; then
echo "fil fundet"
fi
exit 0

og hvis man vil maile den fil som er fundet.. selv om det måske ikke var det du spurgte om... ;)

#!/bin/bash

# Path to store the temporary zipfile.
path="/tmp";

# Name of the zipfile.
filename="Todays_File_`date +%Y-%m-%d`.zip";

# Where to mail the zipfile.
mailto="mail@gbit.dk";

if [ -f request_$1 ]; then
# The backup process.
zip -q $path/$filename request_$1

# Comment out the line(s) below if you don't want the zipfile to be mailed or removed.
uuencode $path/$filename $filename | mail -s $filename $mailto
rm -f $path/$filename
fi
exit 0