Avatar billede torbenrohde Nybegynder
29. marts 2001 - 17:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTML tags i et XML dokument

Jeg vil gerne lave nogle skabeloner, hvortil jeg vil bruge MS XML parseren til i ASP at indsætte nogle værdier ved runtime. Det kunne fx være :

<?xml version=\"1.0\"?>
<dokument id=\"4\" type=\"dokument\">
<element type=\"wrapper\" id=\"1\">
  <table>
    <tr>
      <td>
        <element type=\"indhold\" id=\"2\"/>
      </td>
    </tr>
  </table>
</element>
</dokument>

Jeg har ikke lavet nogen DTD endnu (og vil hvis det er muligt også gerne være fri). Er der nogen måde man kan fortælle parseren at den skal ignorere HTML tag\'sne ? (evt. ved at lave en DTD).

Jeg har fået det til at virke ved at encode <> på HTML tagsn\'ne, men det ville være rart hvis det ikke var nødvendigt.
Avatar billede kresten Nybegynder
29. marts 2001 - 17:13 #1
Pak det ind i CDATA

f.eks.

<text><![CDATA[Er det her < end rock\'n\'roll]]></text>

Det skulle vist gøre det?
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
29. marts 2001 - 21:08 #2
Ok, tak.
Er det sådan en slags \"inline\" DTD erklæringer ?
Vil det sige at hvis jeg laver en DTD til, og erklærer <element> som værende CDATA, så kan skrive HTML inde i på tilsvarende vis ?

Hvis jeg skriver
<element><![CDATA[<table><element/></table>]]]</element>
Så vil det inderste <element> tag vel ikke blive parset.
Avatar billede kresten Nybegynder
30. marts 2001 - 16:45 #3
Ja, det skulle du meget gerne kunne... den fejler ikke i det mindste :-)

Må dog indrømme jeg selv har problemer med at få browseren til at fatte at den godt på fortolke nogle af xml elementerne.