Avatar billede jesperblom Nybegynder
05. april 2005 - 22:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Langsom Logon!

Hejsa
Ja så det meget stillede spørgsmål...
Når brugerne logger på vores domain sker det er det går meget langsomt!
Vi har kun 2003 server i vores domain og klienter er mest XP.
DNS serverne er korrekte sat op... Mener jeg da! Og alle klienters DNS peger på den rigtige DNS.
Jeg har sat GP "Always wait for the network at computer startup and logon" enabled.
Ventetiden ved "applying computer settings" er mellem 5-30 sek" og ved logon er ventetiden på "applying personal settings" mellem 3-120 sek"
Umiddelbart viser eventvieweren ikke noget. Har en "com+" fejl men ellers ikke noget?
Nogen forslag til fejlsøgning eller optimering?
Avatar billede arnholst Nybegynder
05. april 2005 - 22:54 #1
hvor mange servere er der i dit domæne, og er de spredt over flere sites ??

En klient forsøger først at finde en DC/GC i samme site, hvis der ikke findes nogen servere der leder den udenfor sitet
Avatar billede jesperblom Nybegynder
05. april 2005 - 23:00 #2
Der er 3 Domain controllere PT. Når 4 er på vej.
Nope kun en site.
Synes bare at det er wired, at det er så forskelligt med hastigheden....
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2005 - 23:11 #3
lyder meget som en DNS fejl selvom du siger det virker som det skal. (prøv evt. at flushdns på klienterne og se om det hjælper)
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
06. april 2005 - 11:30 #4
jeg giver screem brille ret, det tyder meget på et dns problem. Men tag og kør dcdiag og netdiag, hvis de finder fejl, så kør netdiag.exe /fix samt dcdiag.exe /fix det kan være at de løser dit problem. Udover dette skal du selvfølgelig være sikker på at klienterne kigger på den rigtige dns server. Hvis du har flere netkort i maskinen så prøv evt. og se hvilket netkort dns serveren "lytter" på.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du skal have lidt msn support ;)
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2005 - 11:53 #5
drukkenbolt, det er ikke tilladt at give support over MSN, når der gives point, og vi andre kan og vil også have mulighed for at svare.
Avatar billede jesperblom Nybegynder
06. april 2005 - 11:59 #6
Bare rolig.
Ingen MSN support. På vores system kommer der ikke lige bare sådan fremmede ind!

Får et par fejl ved dcdiag. Når man kører dcdiag på en DC og evt retter fejlen. Virker det globalt eller kun på den DC man kører det på?

Poster fejlene lige om et sekund
Avatar billede jesperblom Nybegynder
06. april 2005 - 12:05 #7
Får en warning:
KnowOfRoleHolders.....is the domain owner, but is deleted!
Og navnet passer med den gamle server der er død!!!!
Avatar billede jesperblom Nybegynder
06. april 2005 - 13:20 #8
Hmm.. Sikke noget!
Kørte en metadata cleanup på den gamle server, og lavede så en seize igen.
Nu er KnowsOfRoleHolders fejlen væk, men den erstatningsserver for den gamle, som selvfølgelig havde samme navn har mistet kontakten....
Avatar billede jesperblom Nybegynder
08. april 2005 - 19:15 #9
Ja ja... Så blev det løst!!
En lille DNS detalje :o)
En af DC´erne har åbenbart kørt DHCP på et tidspunkt på det ene NIC. Så det var oprettet en host i DNS´en for et forkert IP!!
Avatar billede jesperblom Nybegynder
08. april 2005 - 19:16 #10
Screem Bille
Vil du have Point?? Trods dig der alligevel mente at det var en DNS fejl?
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2005 - 20:48 #11
Jo tak da ;)