Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. april 2005 - 20:37 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Design a logo til gratis software produkt

Nogle der vil designe nogle logo'er til mig til følgende navne:
- Star Desk
  - Help Desk
  - Knowledge Base
  - Unit Management
  - Project Management
  - Personel Activities

Alle produkterne er gratis og vil blive udgivet til download senere på min udviklingsgruppes hjemmeside (som ikke er oppe endnu)...

Jeg ville meget gerne have hvis i ville lave et eksempel af logo'et på en software box :) som skal bruges på hjemmesiden...

Hvert logo ønsker jeg altså i 2 former:
- logo'et selv
- logo på software box (se: http://hoth.dk/ajh/box.jpg)

Håber på at i vil hjælpe mig :)

Mvh
Anders
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. april 2005 - 21:07 #1
Ser på det...
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. april 2005 - 22:09 #2
Det er jo lidt svært når du ingen info giver om programmerne. Anyway så er jeg kommet med et udkast: http://www.lassefernov.dk/exp/logos.jpg

Er det korrekt forstået at det er en linie af produkter?
Jeg har valgt ikke at lave desideret logoer, men derimod lavet det mere symbol agtigt. De symboler kan jo netop bruges som ikoner.

Og så er det jo ikke store brands som skal markedsførres stort, som Microsoft eller Apple.
Jeg har altså ikke anvendt "branding". Men blot symbolik.
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. april 2005 - 23:18 #3
ja det ser godt ud - men kunne du lave noget andet end stjernen ?
minder lidt for meget om Mandrake Linux

ja det er en produkt linie... man skal kunne hente alt seperat eller det hele samlet som Star Desk pakken...

det ser kanon ud - bare noget andet i stedet for stjernen...
og du læste lidt mine tanker med iconerne :)

men bare det med Star Desk symbolet... så ville det være perfekt...

så skal det bare laves som iconer, software boxe's, hver for sig og et samlet som du har alvet her :)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. april 2005 - 23:19 #4
i det logo med alle symbolerne - ville det være smart hvis det lå i den række følge som er skrevet i spørgsmål beskrivelsen hvor Help Desk starter i "nord" også går de højre om :)

dvs. der skal bare byttes om på personel activities og unit management og "cirklen" skal laves uden star desk symbolet.. star desk symbolet skal nærmest være overskrift for de andre
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. april 2005 - 23:32 #5
programmernes navne mente jeg sagde sig selv lidt hvad de var men her er en kort beskrivelse:

Help Desk
    System til at tage imod opgave/problemer. Derefter vil en ledig supporter tage sig af opgaven/problemet.
    Beregnet for IT-support firmaer/afdelinger.

Knowledge Base
    System magen til Help Desk, dette her har bare løsningen på opgaven liggende. Her bør supporteren tjekke først inden en
    løsning udarbejdes på opgaven/problemet fra Help Desk systemet.

Unit Management
    System til at holde styr på alt udstyr i virksomheden, hvor det er placeret og hvem der er ansvarlig for det.
    Alt lige fra mobiltelefoner til store fladskærms fjernsyn osv.

Project Management
    System til at holde styr på virksomhedens projekter, hvor langt de er nået med projektet, hvem der deltager i projektet,
    relevante filer ELLER hvor de relevante filer kan findes.

Personnel Activities
    System til at holde styr med IT-supporterne/IT-udvikler, om de er på ferie den supporter der står for ens opgave/problem/projekt.

håber det gav dig en ide om hvad det er :)
iconerne passer sådan set meget godt, et alternativ ønskes til personnel activities og star desk (som er nævnt oven for)...
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. april 2005 - 23:33 #6
Ok så er jeg med :)
Kigger videre på det i morgen.

Og så laver jeg Star Desk lidt mere specielt, nu når du siger at det er det overordnet navn.
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. april 2005 - 23:40 #7
ja takker mange gange :D
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 00:00 #8
tænkte måske et person symbol i stedet for personnel activities symbolet... måske ligesom MSN buddy iconet...
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. april 2005 - 00:03 #9
Hvorfor hedder det StarDesk?
Det er faktisk lidt genialt. Der er jo fem produkter - lige som der er fem spidser på en stjerne!
Fik lige lavet lidt...
http://www.lassefernov.dk/exp/logos.jpg

Jeg skal lige tænke lidt mere over "Project Management"...
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. april 2005 - 00:23 #10
Ow retter også lige så "Personnel Activities" bliver stavet korrekt... :D
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 09:54 #11
det hedder Star Desk ;) to ord
ja Personnel Activities er med to n'er :)

det ser squ godt ud, lige min stil... simpelt og ren stil :D

Mvh
Anders

P.S.: når du har rettet personel activities til personnel activities, laver du så de der box'e ? og måske det med en person som symbol i stedet for det hus ved personnel activities? :)
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2005 - 09:58 #12
ajh87 -> Ved godt du har skrevet at siden ikke er klar endnu ! Men jeg er lidt nysgerrig ! Kan man se nogen screenshots af systemet eller er det ikke så langt endnu ?
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 11:06 #13
det er forholdsvis langt men jeg er ikke meget for et vise noget halv færdigt frem :)
men du kan få tilsendt en præsentations pakke i løbet af næste uge, hvis du har lyst? :)

skal bare bruge din e-mail!
må man spørge om hvor i din interesse ligger? :)
er det fordi du kan bruge systemet (eller kun nogle af dem)?
eller en anden årsag?

Mvh
Anders
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 11:11 #14
Help Desk systemet er klar til beta tests og project management er omkring 30% henne men det er lagt til side da jeg skal i gang med Personnel Activities...
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2005 - 11:27 #15
leif -> Det var rent faktisk i interresse af at kunne være potentionel bruger af nogen af delene ! (Primært Help Desk, da vi har systemmer i forvejen til Inventory / Unit Managment). Jeg har en mail der hedder exp(hos)ljnet(dot)dk
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2005 - 11:28 #16
Fedt skrive til sig selv ! Det var selvfølgelig til ajh87 !
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 13:50 #17
ok.. jamen hvis du fortæller mig præcis hvilke moduler sørger jeg for at lave dem færdig først og lave en lille præsentations pakke (over dem alle) og sender til dig :)

min udviklings gruppe's hjemmeside kommer til at hede www.3ps.dk men det er ikke registreret endnu da hjemmesiden ikke er færdig endnu :)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 14:02 #18
jeg skal lige gøre opmærksom på at systemerne er bliver lavet i PHP med MySQL som database lige i øjeblikket, der vil senere blive ODBC support og når det færdigt vil det blive udviklet i C# og Visual Basic .Net med Mono-Project compileren dvs. gratis værtøjeer for at minimere omkostningerne...

Hvad er du/i interesseret i at hav e systemet i?
Windows applikation eller Web applikation?

Web systemet's login system er lavet med SHA-1 hash eller en MD5 hash for at øge sikkerheden...
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 14:03 #19
må jeg spørge om hvilken form for virksomhed du fører?
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2005 - 14:32 #20
Jeg er glad for du siger MySQL og PHP ! En Windows Applikation er da måske at foretrække, men ved at lave det en webbaseret løsning åbnes der mulighed for at kunne tilgå applikation fx. hjemmefra eller lign.

Kan jeg få dig til at sende en mail ? Har visse info som jeg ikke mener skal ligge her på Eksperten, fx. hvor jeg arbejder og lign. !
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2005 - 14:33 #21
Ellers kig på mit Minisite for MSN, ICQ osv.
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 23:45 #22
doggy82 => hvad finder du ud af???
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. april 2005 - 23:49 #23
Hejsa - har lige haft gang i nogle andre ting og sager.
Du må lige ha' lidt tålmodighed :)
Måske får jeg tid i morgen - men ellers bliver det først på mandag. Er ikke i nærheden af en computer hele weekenden (Ahh bliver dejligt).
Men jeg kan forsikre dig at jeg nok skal lave det :)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. april 2005 - 23:55 #24
takker.. bare for at have respons :)
ikke fordi jeg har specielt travlt med det... ikke før om en 2-4 uger ;)

ved ikke om du kan nå det til der ellers går det jo også nok, jeg betaler jo ikke ligefrem for det :)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
11. april 2005 - 22:52 #25
er du nået videre doggy82 ??
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. april 2005 - 11:06 #26
Avatar billede leif Seniormester
16. april 2005 - 12:08 #27
Husk luk det ene !
Avatar billede ajh87 Nybegynder
16. april 2005 - 15:45 #28
det ser godt ud det nye icon til Personnel Activities
Avatar billede ajh87 Nybegynder
08. august 2005 - 16:33 #29
jeg ved ikke hvor lang tid du vil bruge på det men jeg kan ikke vente flere måneder :D
no offense... hvis det er du stadig vil lave det har jeg lavet et nyt spørgsmål
Avatar billede ajh87 Nybegynder
08. august 2005 - 16:33 #30
og det jeg har fået er ikke færdigt så jeg kan ikke give point
Avatar billede ajh87 Nybegynder
08. august 2005 - 16:34 #31
lukker dette!