Avatar billede storm-bb Nybegynder
04. april 2005 - 22:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

useradd gennem crontab

Jeg har forsøgt at oprette en bruger gennem et script der bliver kørt via crontab fra root.

useradd gameserver5 -m -k /home/default/hlds_l/ -p xxxxx

men brugeren bliver ikke oprettet, hvis jeg bruger samme kommando direkte fra root virker det.
Avatar billede lap Nybegynder
05. april 2005 - 08:28 #1
Vær opmærksom på, at cron har en begrænset path - derfor vil det formentlig hjælpe, hvis du kalder useradd med fuld path (/usr/sbin/useradd i stedet for useradd).
Avatar billede storm-bb Nybegynder
05. april 2005 - 10:57 #2
det virker stadig ikke
Avatar billede storm-bb Nybegynder
05. april 2005 - 12:30 #3
har fået det til at virke. din metode virkede kom bare til at sætte ( ind i scriptet
Avatar billede storm-bb Nybegynder
05. april 2005 - 12:31 #4
bare post svar for points
Avatar billede storm-bb Nybegynder
05. april 2005 - 12:38 #5
når jeg bruger useradd hvordan gør jeg, så brugeren automatisk har FTP adgang til sin mappe som hvis jeg brugte adduser?
Avatar billede storm-bb Nybegynder
05. april 2005 - 14:06 #6
har fået det til at virke. Hvordan kører jeg en bestemt kommando som en specifik bruger fra en shell script?
Avatar billede lap Nybegynder
05. april 2005 - 15:56 #7
var off-line... :-)

Du starter en kommando som en given bruger med:

su <brugernavn> -c "kommando"
Avatar billede lap Nybegynder
23. maj 2005 - 20:05 #8
lukketid?
Avatar billede storm-bb Nybegynder
24. maj 2005 - 11:05 #9
min fejl havede glemt det